دور جدید مذاکرات ایران و ۵+۱ کمتر از یک ماه دیگر

روز دوشنبه کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل شود. ایـنــجــا 
مهر به نقل از دیلی استار نوشت: روسیه از ادامه مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ به نمایندگی “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه نوامبر خبر داد.

خبرگزاری اینترفکس روسیه با اعلام این خبر از قول “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر خارجه روسیه نوشت: مذاکرات که برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده واقع بینانه است.
بر این اساس ریابکوف از اعلام جزئیات بیشتر در مورد این مذاکرات و مکان انجام آن خودداری کرد. وی در عین حال گفت مکان دور جدید مذاکرات مسکو نخواهد بود.

این مقام روسی همچنین از دور جدید تحریمهای خصمانه غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است تا کنون سه دور مذاکرات هسته ای بین ایران و اعضای دائم شورای امنیت به اضافه آلمان برگزار شده است.

در همین حال سخنگوی کاترین اشتون ابراز امیدواری کرد که ایران به ” مذاکرات برای حل مساله‌ هسته ای” ادامه دهد.

خبرگزاری کویت در این باره گزارش داد: مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه علیه ایران در بروکسل به خبرنگاران گفت که تحریم‌ها بخشی از رویکرد مسیر دو سویه ما است که در آن می‌کوشیم ایرانی‌ها را تحت فشار گذاریم و تحریم‌ها را بر آنهایی متمرکز کنیم که مسوول این برنامه‌ هسته‌یی هستند.
وی گفت: ما در نشست پیشین مسکو تماس‌های خوبی با ایرانی‌ها داشتیم.
مان افزود که اشتون در ماه اوت با سعیدت جلیلی، مذاکره کننده هسته‌یی ارشد ایران گفت‌وگو کرد و این چند هفته بعد با ملاقات دو طرف در استانبول دنبال شد که در آن دیدار ” فضا بسیار خوب بود”.
سخنگوی اشتون همچنین گفت:‌ ما بسیار امیدواریم که ایرانی‌ها بتوانند به زودی برای گفت‌و‌گوهایی به ۳+۳ ملحق شوند. ما همگی از اطمینان یافتن از این که این مساله یک راه حل دیپلماتیک دارد، نفع می‌بریم.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.