دوسالانه پوستر امسال برگزار نمی‌شود

جام جم آنلاین: به گفته سرپرست مرکز امور تجسمی وزارت ارشاد، طراحان پوستر در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار ندارند. دوسالانه پوستر که محل نمایش قابلیت‌های هنری هنرمندان این حوزه است، به گفته سرپرست مرکز امور تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برگزار نخواهد شد.

به گزارش مهر، اصغر امیرنیا، سرپرست مرکز امور تجسمی وزارت ارشاد در مورد دوسالانه پوستر تهران و احتمال برگزار نشدنش توضیح داد: این احتمال نیست بلکه حتمی است. برگزاری دوسالانه پوستر تهران به آینده موکول شده است.

وی در مورد دلیل این اتفاق گفت: به خاطر وضع اقتصادی و تحریم‌هایی که وجود دارد، وزارت ارشاد تصمیم گرفت بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهد که در این میان قرار شد دوسالانه پوستر برگزار نشود.

وی با ذکر این جمله که به نظر می‌رسد برگزار نشدن این دوسالانه ثواب هم دارد،‌ ادامه داد: این‌که یک دوسالانه برگزار نشود، بهتر از این است که ناقص برگزار شود.

امیرنیا بودجه برگزاری یک دوسالانه را یکصد تا ۱۲۰ میلیون تومان دانست و در پاسخ به این سوال که چرا ارشاد ۶۰۰ میلیون تومان از اکسپو می‌خرد، ولی حاضر به برگزاری این دوسالانه نیست، گفت: اکنون قشر پوسترساز برای ما در اولویت نیستند و ما با خرید از اکسپو همه هنرمندان را به یک قشر ترجیح دادیم.

پیش از این محمد خزایی دبیر آخرین دوسالانه پوستر تهران با اشاره به اهمیت اشاعه پوستر و هنر گرافیک در جامعه گفته بود: پوسترها در شمارگان زیادی تکثیر و در محل‌های عمومی نصب و به نمایش گذاشته می‌شوند.

او ادامه داد:‌ مهم‌ترین ضرورت برگزاری دو سالانه جهانی پوستر تهران هم بر همین اساس است. شاید کمترین ثمره نمایش این آثار، آشنایی هنر‌مندان با تجربیات روز هنر معاصر در حوزه پوستر است. این آثار در سطح گسترده‌ای از کشورهای شرق و غرب گردهم آمده که کمتر کسی می‌تواند به این سادگی به آنها دسترسی پیدا کند. دیدن این آثار علاوه بر ارتقای دانش بصری طراحان گرافیک، سنگ محکی برای پی بردن به جایگاه هنری خویشتن است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.