دوستی صمیمانه ببر و بز باعث تعجب متخصصان حیوانات شد


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهانممتاز نیوز:

دوستی عجیب بین دو حیوان متفاوت ، یک ببر سیبری در پارک سفری پریمورسکی، نزدیک ولادی وستوکِ روسیه، کارکنان این مرکز را متعجب کرده است.
دوستی عجیب عکس حیوانات

تا اواخر نوامبر ۲۰۲۲، «آمورِ» سه‌ساله، یکی از آخرین بازماندگان ببرهای سیبری، هیچ رحم و شفقت نسبت به غذاهای زنده‌ای که مسئولین پارک هفته‌ای دو بار در اختیارش قرار می‌دادند، نشان نمی‌داد. او معمولاً به خرگوش‌ها و بزهای وحشت‌زده حمله می‌کرد و با یک ضربه‌ی سریع پنجه از پای درمیاورد؛ اما درباره‌ی بزی که اواخر نوامبر به قفس آمور انداخته شد، نکته‌ی متفاوتی وجود داشت. ظاهراً هیچ‌کس ترسیدن از ببرها را به این بز یاد نداده بود بنابراین با دیدن ببر جا نخورد و فرار نکرد. فقط سر جایش ایستاد که باعث شد این گربه سان بزرگ گیج شود و مثل همیشه که به شکار حمله می‌کرد، عمل نکند.

 دوستی عجیب عکس حیوانات


دیمیتری مِزِنچِف، رئیس پارک می‌گوید: یک‌بار پیش‌ازاین هم‌چنین مسئله‌ای رخ‌داده بود. بزی را که به قفسش انداخته بودند، عقب رفت و ببر هم تصمیم گرفت او را نخورد اما به‌محض آنکه طعمه اندکی ضعف از خود نشان داد، شکارچی او را از کشت؛ اما موقعیت فعلی بسیار متفاوت است و این دو حیوان دوستان صمیمی شده‌اند. آن‌ها کنار هم قدم می‌زنند، از یک ظرف آب می‌خورند و حتی گاهی قایم باشک بازی می‌کنند. 

 دوستی عجیب عکس حیوانات


البته رابطه‌ی غیرعادی این دو حیوان باعث واکنش‌هایی متفاوت متخصصان حیوانات و بازدیدکنندگان از باغ‌وحش شده است. بیشتر افراد باور نداشتند که این دوستی به طول بیانجامد و خواهان جدا کردن بز از ببر شدند اما یک ماه و نیم از این ماجرا می‌گذرد و آن‌ها روزبه‌روز صمیمی‌تر شده‌اند به‌گونه‌ای که اگر لحظه‌ای آمور از دید تیمور خارج شود این بز بسیار مضطرب می‌شود.

این رابطه تأثیر مثبتی بر روی اعصاب آمور هم داشته است. قبلاً او شب و روز غرش‌هایی حاکی از افسردگی سر می‌داد اما اکنون به نظر می‌رسد که آرام و خونسرد شده است. دوستی عجیب بین دو حیوان متفاوت

بازنشر: سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.