دوستی ملت های ایران و فلسطین ریشه دار و همیشگی است

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ‘محمدباقر خرمشاد’ در دیدار با اعضای انجمن دوستی ایران و فلسطین، افزود: یکی از وظایف این سازمان، ارتباط مستمر و پیگیر با انجمن های مردم نهاد و انجمن های دوستی است که از مهمترین انجمن های دوستی می توان از انجمن دوستی فلسطین نام برد.

وی با تبیین فضای بین الملل و دیپلماسی فرهنگی و عمومی و نقش قدرت های مختلف در شکل گیری نظام سیاسی بین الملل گفت: جهان، اکنون در فضایی قرار دارد که از یک نظم به نظم دیگر متغیر است و هنوز نظم جدید شکل نگرفته است.

خرمشاد ادامه داد: مساله مقاومت ملت فلسطین از گذشته مهم بوده و علت این اهمیت آن است که موافقان و مخالفان مقاومت ملت فلسطین می خواهند در فضای جدال آمیز کنونی، سرنوشت جهان را شکل دهند.

وی افزود: تاریخ ملت ها نشان دهنده این مطلب مهم است که تصمیم های درست رهبران در موقعیت های حساس، سرنوشت یک ملت را رقم می زند.

خرمشاد در توضیح تشابهات مقاومت فلسطین با مبارزات ملت ایران در انقلاب اسلامی ایران و پس از آن، مبارزه با دشمنان بیگانه در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: ملت ایران بهتر از هر کشوری، رنج ها و مقاومت ملت فلسطین را می فهمد و اکنون باید تمام مسلمانان جهان تلاش کنند، زیرا فلسطینیان به نمایندگی از تمام مسلمانان در مقابل دشمنان مقاومت می کنند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار گفت: اکنون دشمنان غربی علاوه بر جنگ فیزیکی و مقابله رودررو، بحث جنگ نرم و علمی و تکنولوژیکی را به راه انداخته اند، بنابراین باید علاوه بر مقاومت و مبارزه فیزیکی، توانمندی علمی و مهارت را نیز افزایش دهیم.

‘محمدرضا دهشیری’ افزود: سازمان های مردم نهاد می توانند با ارایه طرح ها و برنامه های توجیهی به رایزنی های فرهنگی ایران در خارج از کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در رسیدن به اهداف خود یاری دهند.

رییس جمعیت و مسوول کمیته جوانان و دانشجویان جمعیت دوستی ایران و فلسطین، نیز در این دیدار ضمن بیان اهداف و فعالیت های جمعیت دوستی فلسطین و ایران، گفت: جمعیت دوستی فلسطینی – ایرانی توانسته است از مجموع فعالیت های خود، بیش از ۳۰۰ مورد فعالیت در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به ثبت برساند.

‘عبدالکریم شرقی’ افزود: از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری کنفرانس های سیاسی و فرهنگی، فعالیت در عرصه تکریم خانواده شهدا و نیز اطعام و اکرام ایتام و بزرگداشت شخصیت های فعال در عرصه فلسطین اشاره کرد.

وی گفت: از مهمترین ویژگی های این انجمن، ارتباط مستمر با سایر تشکل های نخبگان علمی و ادبی، همچون اتحادیه نویسندگان عرب و وارد کردن این تشکل ها به فعالیت های مشترک در تبیین دیدگاه ها است.

فراهنگ ** ۱۸۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۵۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.