دوستی مهر: مقابل فنلاند، نایب قهرمان دوره قبل شکست خوردیم

۲۱م دیماه ،

سر مربی تیم ملی نوجوانان گفت: فنلاند نایب قهرمان دوره قبلی جام جهانی کوچک است و آنها مطمئنا به روسیه آمده اند تا از عنوانشان دفاع کنند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ علی دوستی مهر سرمربی ایران پس از شکست تیم ملی نوجوانان مقابل فنلاند گفت: من ابتدا جا دارد به کادر فنی و بازیکنان تیم فنلاند تبریک بگویم که توانستند به جمع چهار تیم نهایی رقابتهای جام جهانی کوچک صعود کنند. آنها فوتبال را در بهترین سطح و کاملا اروپایی بازی کردند و بازی مقابل این تیم برای بازیکنان ما تجربه بسیار خوبی بود. در کل حضور در این تورنمنت برای ما افتخار بزرگی است. جا دارد به مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال روسیه برای برگزاری رقابتهای جام جهانی کوچک تبریک بگویم. در این تورنمنت بزرگ که بیش۵۰ سال قدمت دارد همه دوستان خوبی پیدا کردند ومطمئنم برای همه تیم ها حضور در این تورنمنت مفید بود. تورنمنتی که به پیشرفت فوتبال پایه در جهان کمک می کند. البته ما هم دوست داشتیم که به جمع چهار تیم برسیم و تلاش خودمان را هم کردیم اما این فنلاند بود که از موقعیت هایش بهتر استفاده کرد و به پیروزی رسید. ما حدود دو سال از تیم های دیگر کوچکتر بودیم و فیزیک بازیکنان فنلاند و مقایسه فیزیک دیگر تیم ها با ما این اختلاف را نشان می دهد. فنلاند نایب قهرمان دوره قبلی جام جهانی کوچک است و آنها مطمئنا به روسیه آمده اند تا از عنوانشان دفاع کنند.

سرمربی ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی کوچک چه مدت زمانی را صرف آماده سازی کرده بود گفت: پیش از جواب دادن به این سوال باید بگویم ما بیش از نیمی از تیم اصلی مان را به جام جهانی کوچک نیاوردیم و از بازیکنانی که در رقابتهای آسیایی که مقدماتی جام جهانی نوجوانان محسوب می شد، حضور داشتند و تیم را به جام جهانی بردند تنها ۵ بازیکن را به روسیه آوردیم که یکی از آنها در بازی مقابل ترکیه مصدوم شد. در بازی بعد هم دو بازیکن اصلی مان سه اخطاره شدند و از تیمی که به جام جهانی صعود کرد تنها سه بازیکن را می توانیم بازی بدهیم. ما پس از صعود استعدادیابی دیگری را در ایران انجام دادیم و بازیکنانی که می بینید نتیجه این استعدادیابی می باشند. شاید دقیق نتوانم بگویم. ما مهرماه به جام جهانی صعود کردیم ودو ماهی طول کشید تا بازیکنان را دیدیم و استعدادیابی کردیم. نمی توانم مدت زمان دقیقی بدهم اما سه یا چهار هفته برای رقابتهای روسیه آماده شدیم که البته زمان بسیاری نیست.

یکی از خبرنگاران از دوستی مهر پرسید ایران بازی بسبار خوبی را به نمایش گذاشت و فراتر از انتظار ما رسانه های اروپای شرقی بود. اما چند تن از بازیکنان ایران در طول بازی اشتباهاتی داشتند که یکی از آنها تمارض بود و سعی داشتند پنالتی بگیرند. آیا این یک تاکتیک است؟ دوستی مهر در پاسخ گفت: من دربارهٔ داوری حرفی نمی زنم چون بازی تمام شده اما بهتر است شما صحنه ها را دوباره نگاه کنید. به هر جهت بازیکنان من جوان و بی تجربه می باشند. بسیاری از بازیکنانی که شما دربارهٔ آنها صحبت می کنید و فراتر از انتظار می دانید در واقع اولین بازیهای بین المللی شان را انجام می دهند و تجربه لازم و کافی را ندارند. ما به اینجا آمده ایم که مشکلاتمان را بهتر ببینیم و آنها را حل کنیم. ما اول برای تجربه اندوزی و برطرف شدن مشکلاتمان به اینجا آمده ایم و بعد به دنبال حضور در جمع چهار تیم نهایی بودیم و قهرمانی و رده های اول تا سوم بودیم.اما حالا که این امر میسر نشد در بازیهای آبنده می توانیم بهتر بازیکنانمان را محک بزنیم.

خبرنگار دیگری از سرمربی ایران پرسید نکته ای که برای ما جالب بود این بود که ایران با اینکه به یک تساوی احتیاج داشت زیبا و باز و هجومی بازی می کرد. شما چرا دفاع نکردید که با تساوی به جمع چهارتیم مرحله نیمه نهایی برسید: ما برای فوتبال بازی کردن به اینجا آمده ایم.بازهم می گویم نتیجه مهم هست اما مهم تر این است که همه دیدند ما عقب نکشیدیم و مردانه فوتبال بازی کردیم. ما در هر سه خط اشتباهاتی داشتیم که به دنبال برطرف آنها هستیم. من در فوتبال پایه بیش از ۳۰ سال است حضور دارم و اگر به صورت من نگاه کنید فکر می کنید من بالای ۶۰ سال سن دارم. اما در واقع من ۴۴ ساله هستم. کار با بازیکنان جوان و نوجوان کار بسیار سختی است و هر مربی را پیر می کند و سرمربی فنلاند هم این نکته را به خوبی می داند. من مطمئنم در این تورنمنت بازیکنان خوبی به تیمهایشان معرفی می شوند و نتایج خوبی برای همه تیم ها دارد. من خوشحالم که با کمتر از نیمی از بازیکنان اصلی در جمع ۸ تیم برتر جام جهانی کوچک قرار گرفتیم.

سوال دیگر دربارهٔ بازی روی چمن مصنوعی ورزشگاه سن پترزبورگ و کیفیت بازی بود که دوستی مهر گفت: ما در تهران روی زمین چمن مصنوعی بازی کرده بودیم و می دانستیم بازی روی چمن مصنوعی انجام می گردد. هوای سرد و برفی روسیه و سن پترزبورگ مسلما اجازه نمی دهد که چمن طبیعی در این هوا رشد کند. البته کیفیت چمن مصنوعی بسیار بالاست و ارتفاع مناسبی از سطح دارد که شرایط شبیه به چمن طبیعی می کند. بازیکنان التبه روی این چمن کمی زخمی می شوند که برای بازیکنان فوتبال در کشورهای سردسیر مثل اینکه طبیعی به نظر می رسد.

سوال پایانی دربارهٔ نحوه آماده سازی تیم ملی نوجوانان پیش از جام جهانی بود که دوستی مهر گفت: ما به تورنمنت های سطح بالای دیگری هم احتیاج داریم و برنامه ریزی هایی هم برای حضور در تورنمنت های مفید با حضور تیم های قدرتمند انجام داده ایم.ما هر چقدر با تیم های قدرتمند بازی کنیم می توانیم تیم آماده تری را روانه رقابتهای جام جهانی کنیم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.