دوست خوب ، سبب طول عمر میشود!

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

ممتاز نیوز: طبق پژوهشی که در استرالیا انجام شده است داشتن دوستان خوب به اشخاص کمک می نماید که زندگی طولانی تری داشته باشند. این مطالعه ۱۵۰۰ نفر را به مدت ده سال مورد مطالعه قرار داد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز این مطالعه به این نتیجه رسید که آن ها شبکه ی دوستانشان وسیع تر بود به طور متوسط ۲۲ درصد بیش از آن ها که شبکه ی دوستانشان کمتر بود زندگی می نمودند. چرا اینگونه است؟

زیرا دوستان خوب رفتارهایی مانند سیگار کشیدن و خوردن الکل را که برای سلامتی به شدت مضر می باشند پیشنهاد نمی نمایند. و همراهی با آن ها از بیماری هایی مانند افسردگی و مانند آن جلوگیری می نماید و حمایت عاطفی برای آن ها فراهم می نماید. هم چنین وقتی مردم سنشان بالا می رود در انتخاب دوستانشان حساس تر می شوند بنابراین زمان بیشتری با اشخاصی که دوست دارند، سپری می نمایند.

ارتباط نزدیک با بچه ها و خویشاوندان تاثیری در طولانی بودن زندگی اشخاص ندارد. خانواده و خویشاوندان بسیار مهم می باشند ولی محققان می گویند به اندازه ی دوستان روی طولانی تر شدن زندگی اشخاص تاثیر ندارند. 

مزایای دوستان خوب
مطالعه ای در ۱۹۸۹ در دانشگاه استنفورد صورت گرفت که نشان داد زنانی که حاوی سرطان سینه بودند و در گروه های حمایت گر شرکت نمودند دو برابر کسانی که در این گروه ها شرکت نکردند زندگی نمودند. آن ها هم چنین درد کمتری نسبت به دیگران تحمل می نمایند. مطالعات دیگری در دیگر دانشگاه ها صورت گرفت که نشان دادند که آنها که از حمایت های اجتماعی برخوردار می باشند با استرس خود بهتر مقابله می نمایند.
دوستان شما در مواجه شدن با رخدادهای نامطلوب کمک می نمایند. آن ها حمایت عاطفی و اطلاعات لازم را برای مقابله ی شما با آن شرایط در اختیار شما قرار می دهند.

دوستان شما به شما کمک می نمایند از خودتان بهتر مراقبت نمایید. اشخاصی که دچار حمله ی قلبی می شوند و دوستان کمتری دارند سریعتر از آن هایی که دچار حمله ی قلبی می شوند و دوستان بیشتری دارند، می میرند. داشتن دوستان بسیار حتی سبب می گردد که شما کمتر دچار سرماخوردگی شوید حتی اگر در معرض ویروس های بیشتری قرار گیرید چرا که با آدم های بیشتری مرتبط میباشید. 

افرادی که از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردارند کمتر دچار بیماری های قلبی می شوند و سیستم ایمنی آن ها کمتر دچار مشکل می گردد. کلسترول خون آن ها کمتر است. انسان تمایل دارد که در گروه باشد. ما همیشه به دیگران برای نجاتمان نیاز داریم. بنابراین انسان های اجتماعی تر حاوی آرامش بیشتری می باشند در نهایت سالم تر می باشند. 

به طور کلی زنان در دوستی هایشان موفق تر می باشند. آن ها با استرس و امثال آن با داشتن حمایت های اجتماعی و عاطفی بیشتر از جانب دوستانشان مقابله می نمایند.

دوستی های زنان سبب می گردد که آن ها مشکلات روانشناختی و استرس کمتری را تجربه نمایند. زنان در دوستی هایشان بیشتر حمایت عاطفی از هم می نمایند و به حرف های هم گوش فرا می دهند در حالی که مردان بیشتر هم دیگر را کمک می نمایند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.