دوست داریم فیلمسازان «رویش» خادم امام رضا (ع) شوند

رفایی:
دوست داریم فیلمسازان «رویش» خادم امام رضا (ع) شوند
۱۷ مهر – ۱۱:۲۳:۰۱ – { سینمای ایران } – کـدخبـر : ۱۱۸۰۵۷
  • رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بر تاثیر جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» بر فیلمسازان تاکید کرد.

سید جواد رفایی رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به خبرنگار سوره سینما گفت: زادگاه جشنواره «رویش» مشهد است. ایده و طرح اولیه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» از طرف حوزه هنری مشهد و آقای مرکبی بوده است. زمانی که طرح برگزاری این جشنواره تصویب شد زمانی بود که خلأ توجه به سینمای دینی و فیلم‌های کوتاه دینی به وضوح احساس می‌شد.

وی افزود: تأثیرگذاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» تنها به مشهد و فیلمسازان مشهدی محدود نمی‌شود بلکه این جشنواره توانسته در اقصی نقاط کشور جریان فرهنگی ایجاد کند. آمارها نشان می‌دهد که قشر زیادی از فیلمسازان تنها برای «رویش» فیلم می‌سازند و در یک جریان متأثر از «رویش» فعالیت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» ویترین فعالیت‌های حوزه هنری شهرهای مختلف است. ویژگی و امتیازی که جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» دارد فراهم کردن یک بانک جامعه اطلاعاتی از اطلاعات فیلمسازان جوان است. در واقع از یمن برگزاری جشنواره «رویش» توانسته‌ایم به یک بانک اطلاعاتی از نام و توانایی‌های فیلمسازان فیلم کوتاه سراسر کشور دست پیدا کنیم.

رفایی ادامه داد: این اتفاق به دلیل نظم و ساماندهی مدیریت برگزاری جشنواره «رویش» میسر شد. جشنواره فیلم کوتاه «رویش» توانسته فیلمسازان فیلم کوتاه را برای فیلم بلند تربیت و آماده کند. در حوزه هنری استان خراسان دو فیلم بلند در حال تولید است که سازندگان آن فیلمسازان و برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» هستند.

وی در ادامه درباره حال و هوای شهر مشهد و تأثیری که این شهر بر جشنواره «رویش» می گذارد گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در مشهد می تواند فیلمسازان را در یافتن یک پناهگاه معنوی نیز کمک کند. در واقع مشهد برای فیلمسازان شرکت کننده یک توفیق مضاعف است و شرکت کنندگان از همجواری با امام رضا(ع) نیز توفیق می‌یابند.

رفایی گفت: ما طرح‌های زیادی داشته ایم مبنی بر تربیت یک نسل نخبه فیلمساز از طریق همجواری با امام (ع) که به دلیل کمبود بودجه برخی از طرح هایمان عملی نشد. مثلا طرحی داشتیم که نخبه‌های فیلمسازی حوزه فیلم کوتاه و برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را در یک مقطع زمانی به مشهد بیاوریم و این فیلمسازان از مشهد و امام رضا (ع) تأثیر بگیرند و در نهایت خادم افتخاری حرم شوند و به نوعی این عزیزان یک تأثیر پایدار را در زندگی خود نهادینه کنند.

رئیس حوزه هنری استان خراسان گفت: از این جهت «رویش» دارای ارزش بوده و همچنان هست. این جشنواره در سالیان متوالی توانسته است بر فیلمسازان سراسر کشور تأثیر فراگیر داشته باشد. ما برای هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دنی «رویش» نیز با همکاری استانداری و شهرداری در سطح شهر تبلیغات خواهیم داشت و مردم را از برگزاری چنین جشنواره ای مطلع خواهیم کرد. کما اینکه هر ساله مردم این جشنواره را از نزدیک می بینند و از آن استقبال می کنند.


پایگاه خبرى ، تحلیلى سوره سینما
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.