دوشغله بودن کارکنان شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مشروط شد

۲۶م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در ادامه بررسی طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل مصوب کردند اشتغال همزمان مشمولان این قانون در شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مرتبط با حوزه‌ی کاری سازمان انرژی اتمی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و هوافضا مشروط به مصوبه شورای عالی امنیت ملی به نام فرد یا شرکت مربوطه در مدت زمان مشخص مجاز است.

در جریان رسیدگی به این ماده نماینده‌ کرمان نسبت به تبعیض‌قائل شدن بین شرکت‌های دانش بنیان اخطار قانون اساسی داد.  محمدرضا پورابراهیمی با استناد به بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی گفت: ماده ۱۶ طرح ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل بین شرکت‌های دانش بنیان تبعیض قائل شده است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این ماده بخشی از شرکت‌های دانش بنیان حذف و بخشی دیگر را مشمول این قانون می‌کنیم ولی نامی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ی سلول‌های بنیادی در آن برده نشده و این یک تبعیض نارواست.
لاریجانی ضمن وارد ندانستن اخطار گفت: اگرچه این اخطار وارد نیست، ولی سخن شما درست است و باید فکری برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی سلول‌های بنیادین و شرکتهایی از این قبیل کرد.
نمایندگان در ادامه وارد بررسی ماده ۱۷ این طرح شدند. در همین راستا پیشنهاد حذف این ماده از سوی شهریاری،‌ خسروی و سالک داده شد که با موافقت نمایندگان روبرو شد. در این ماده آمده بود، طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاههای اجرایی از عضویت در هیاتهای مدیره و مدیریت عامل به سبب پرداختن به جزییات مندرج در این طرح احتیاجی به آیین‌نامه‌ی اجرایی ندارد. آیین نامه اجرایی این قانون به وسیله‌ وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت دادگستری تهیه می‌شود و ظرف ۳ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن آن به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی آخرین ماده این طرح مصوب کردند قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۱ دی ماه سال ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون لغو می‌شود.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.