دوشنبه به رایانه‌ها حمله می‌شود

جام جم آنلاین: ویروس نرم افزاری آلورئون (Auleron) که فضای اینترنت را ناامن کرده، بار دیگر تهدید کرده که روز دوشنبه (نهم جولای) اینترنت بیش از ۲۵۰ هزار رایانه را مختل می کند.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین، بنابر اعلام قبلی که صورت گرفته، رایانه های آلوده به ویروس آلورئون از ساعت ۹:۳۱ صبح دوشنبه تا زمانی که از نرم افزار مخرب پاک نشوند نمی توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. پاکسازی از این ویروس به کمک تامین کنندگان خدمات اینترنت نیازمند است.

این ویروس برای مختل کردن ترافیک اینترنتی از طریق از کار انداختن سرور نام دامنه (DNS) و کنترل آن توسط مجرمان عمل می کند.

 سرورهای نام دامنه به عنوان هدایت کننده ترافیک وب رایانه ها عمل می کنند. این ویروس همچنین به اطلاعات مالی و شخصی افراد دسترسی پیدا می کند. این نرم افزار خطرناک سال گذشته صدها هزار رایانه را در سراسر جهان مورد حمله قرار داد؛ چنانکه این ویروس بزرگترین حمله ویروس یارانه ای امریکا در سال ۲۰۱۱ محسوب شد.

 در هفته جاری تا کنون ۲۴۵ هزار یارانه در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده و این آمار در حال افزایش است.

کارشناسان، ویروس آئولرون را در مقایسه با ویروس های فراگیرتری همچون زئوس (Zeus) و اسپای آی (SpyEye) که میلیون ها یارانه را آلوده کرده و جرایم مالی را مرتکب شده تهدید کوچکتری می دانند.

این ویروس به این دلیل خطرناک است که بسیاری از قربانیان متوجه نمی شود که یارانه آنها آلوده به ویروس شده است.

این نرم افزار مخرب احتمالاً سرعت یارانه را پایین می آورد و نرم افزار آنتی ویروس آن را غیرفعال می کند اما ناشناخته باقی می ماند.

این در حالی است که پاک کردن آن از روی یارانه آسان است. اطلاعات لازم درباره چگونگی شناسایی و پاکسازی یارانه های مورد حمله قرار گرفته از سوی گروهی از شرکت های ایمنی اینترنتی در وبسایت www.dcwg.org قرار داده شده است. مترجم: مریم پاپی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.