دولت، دست دلالان را از بازار ارز، طلا و مسکن کوتاه کند

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه افرادی که بازارهای مسکن، ارز و طلا را برای سرمایه گذاری خودشان انتخاب کرده اند به هر نحوی سعی می کنند قیمت ها کاهش پیدا نکند که لازم است دولت دست این دلالان را کوتاه کند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بازار ارز، طلا و مسکن اظهار کرد: عده ای دلال وجود دارند که در این بازارها سرمایه گذاری کرده اند و کاهش قیمت ها طبیعتا به ضرر این افراد است به همین دلیل سعی می کنند قیمت ها را به خصوص در بخش مسکن بالا نگه دارند و در فضای مجازی قیمت ها را بالا نشان می دهند در حالی که وقتی افراد برای بررسی موضوع مراجعه می کنند می بینند فروشی در بخش مسکن یا ارز رخ نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه افرادی که این بازارها را برای سرمایه گذاری خودشان انتخاب کرده اند و دلار، سکه و… را احتکار کرده اند به هر نحوی سعی می کنند قیمت ها کاهش پیدا نکند. اما تلاش زیادی برای کنترل این فضا و قیمت ها نمی کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: اما با توجه به اینکه به سال نو و انتخابات هم نزدیک می شویم قطعا باید کاری کنیم تا بازارها در بخش های مسکن، طلا و ارز واقعی شود تا مردم امیدوار شوند. البته انتظار نداریم به یک باره قیمت ها کاهش شدید داشته باشد، اما باید نظارت بیشتری بر آن شود تا دست محتکران کوتاه شود و مردم بتوانند برای زندگی خود برنامه ریزی بهتری کنند.

سلیمی تصریح کرد: بی ثباتی بازار سبب ضربه به اقتصاد کشور می شود و اگر بازار به ثبات برسد به نفع تولید، اشتغال و قشر متوسط جامعه است. دولت باید بر مالیات بر خانه های خالی نظارت جدی تری داشته باشد تا بازار مسکن به خوبی کنترل و دست دلالان از بازارهای ارز، طلا و مسکن کوتاه شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.