دولت، سهم تخصیص منابع تهران را افزایش دهد

اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار تهران گفت: تهران پیشانی کشور است و سهم ۹ درصدی پایتخت از درآمدهای اقتصادی کشور باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

 به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نشست برنامه‌ریزی استان تهران دقایقی پیش با حضور استاندار تهران و تمام رؤسای ادارات این استان برگزار شد. 
سید حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به دستور جلسات این نشست گفت: تعدادی از گزارشاتی که در جلسات قبلی بررسی شده بودند در این جلسه مورد تصویب قرار گرفتند.

وی افزود: در جلسه‌ امروز نیز برنامه‌های کمیته برنامه‌ریزی استان تهران در بخش‌های آموزشی، بهداشت و درمان و فرهنگی مطرح شد که در همین راستا نیز برنامه‌های چهارم توسعه پنجم دستگا‌ه‌های اجرایی که باید تا پایان سال ۹۱ اجرایی می‌کردند هم مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار تهران تصریح کرد: در این جلسه عنوان کردیم مدیرانی که توانسته بودند برنامه چهارم توسعه پنجم را به خوبی اجرایی کرده و به مرحله نهایی رسانده‌اند مورد تشویق قرار بگیرند و آنهایی که نتوانسته بودند برنامه را اجرایی کنند تذکر داده شود.

هاشمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری و آینده نیز برنامه‌ای همانند برنامه توسعه پنجم برای دستگاه‌های اجرایی استان تهران تدوین خواهد شد، گفت: بنده برنامه‌ی توسعه چهارم را نسبتا قابل قبول می‌دانم.

وی دربارهٔ‌ بودجه‌ استانداری تهران گفت: تمام بودجه‌های استانی و ملی نیز در همان استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مقدار کمی از آن بودجه‌ها به بخش‌های دیگر اختصاص پیدا می‌کند و استان تهران نیز ۳۳ درصد از سهم مالیات‌های کشور را پرداخت می‌کند.

استاندار تهران با بیان اینکه ۱۰ درصد از درآمدهای سالانه کشور را تهران پرداخت می‌کند، افزود: ۰۸/۴۹ درآمدهای اقتصادی کشور نیز توسط این استان تأمین می‌شود و ۰۲/۵۰ درآمدهای اقتصادی نیز توسط دیگر استان‌های کشور نیز تأمین می‌شود که در این میان با توجه به تأمین درآمدهای اقتصادی تهران تنها ۹ درصد از این درآمدهای اقتصادی سهم تهران است.

هاشمی در ادامه‌ سخنان خود با بیان اینکه تهران پیشانی کشور است، گفت: پیشانی کشور به هیچ عنوان نباید کدر شود و عدم توازنی که در استان تهران وجود دارد باید با تخصیص منابع خود استان تهران به تعادل برسد.

استاندار تهران با بیان اینکه سهم ۹ درصدی تهران از درآمدهای اقتصادی کشور حداقل باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت: این حق طبیعی استان تهران است و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کنند که حداقل ۲۰ درصد از منابع اقتصادی تهران نیز به خود این استان اختصاص پیدا کند.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا برای تحقق این موضوع نیاز به تدوین لایحه وجود دارد، خاطرنشان کرد: نیازی به تدوین لایحه نیست و امیدواریم دولت ۲۰ درصد از منابع استان را به تهران اختصاص دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.