دولت‌های مستقل و رسانه ها باید خلاء سکوت مجامع بین المللی را پر کنند

طلایی نیک در واکنش به فجایع غیر انسانی در میانمار:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اعمال نفوذ و ساختار ناعادلانه شورای امنیتی و سایر نهادهای وابسته سازمان ملل، این نهاد محوری را در تضمین امنیت صلح و حقوق بشر بی خاصیت کرده است ودولت های مستقل و رسانه ها، باید خلع سکوت مجامع بین المللی را پر کنند.

رضا طلائی نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فجایع غیر انسانی در میانمار اظهار داشت: اهداف سیاسی بر رسالت حقوق بشری سازمان ملل و شورای امنیت غلبه دارد و اعمال نفوذ و ساختار ناعادلانه، این مجامع را در تضمین امنیت، صلح و حقوق بشر بی خاصیت کرده، بنابراین ضروری است که دولت های مستقل، رسانه ها و نهادهای مردم نهاد، خلاء سکوت مجامع بین المللی را پر کنند.

وی افزود: رفتار دو گانه غرب و بی تفاوتی نسبت به فجایع میانمار، با وجود نقض آشکار حقوق بشر و ناکارآمدی نهادهای بین المللی تکرار روندهای گذشته است که در حافظه تاریخی ملت ها باقی خواهد ماند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: با تشدید نا امیدی و بی اعتمادی از مجامع بین المللی، ایجاد یک نهضت جهانی در ادامه بیداری اسلامی و حرکت ملت ها، برای اصلاح این مجامع قابل پیش بینی است.

طلائی نیک در مورد واکنش وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به این وقایع غیر انسانی گفت: علاوه بر موضع گیری سیاسی، دستگاه دیپلماسی می تواند از ظرفیت های حقوقی و حمایتی در برابر وقایع میانمار استفاده کرده  چراکه حمایت از مردم میانمار با مبانی و اصول انقلاب اسلامی و سیاست خارجی نظام همسو است.

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: اجلاس غیر متعهدها در تهران فرصت مناسبی برای فریاد ملت ها و کشورهای مستقل، علیه بانیان کشتار و نقض حقوق بشر در میانمار و سایر جوامع است.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.