دولت آمریکا یک زندانی ایرانی را آزاد کرد

۱۶م دیماه ،

مقامات اداره مهاجرت آمریکا امیرحسین صیرفی، بازرگان ایرانی را که به اتهام صدور تجهیزات غیرقانونی به ایران مجرم شناخته شده بود، به آن کشور بازگردانده است. به نقل از مقامات آمریکایی، این تجهیزات در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده است.

صیرفی در سال ۲۰۱۰ میلادی به جرم توطئه و تبانی، پولشویی، و نقض تحریم‌های تجاری تصویب شده علیه ایران، به بیش از سه سال زندان محکوم شده بود. براساس گزارش‌های دریافتی، صیرفی روز پنج شنبه ۳ ژانویه ( ۱۴ دی ) از زندانی در ترا اوت ایندیانا آزاد شد. مقامات اداره مهاجرت آمریکا گفته‌اند که این بازرگان ایرانی سپس از شیکاگو به ایران بازگردانده شد.

مراجع قضایی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی امیرحسین صیرفی را به همراه دو ایرانی دیگر به اتهام اقدام به فروش تجهیزات و فن‌آوری حساس به ایران و نقض قوانین دولت فدرال مبنی بر فروش بعضی اقلام به آن کشور تحت تعقیب قرار دادند.

این سه نفر متهم به صدور موتورهای تخلیه هوا و تجهیزات مربوطه بدون کسب مجوز و از طریق یک منطقه آزاد تجاری در امارات متحده عربی به ایران شده بودند. صیرفی در اوایل ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی در شهر فرانکفورت آلمان بازداشت شد.

مقامات قضایی آلمان در آن زمان اعلام کردند که دولت آمریکا درخواست استرداد آقای صیرفی را تسلیم آلمان کرد و حکم دادگاه برای بازداشت موقت وی نیز براساس این درخواست صورت گرفت.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نام شما...:

    ما درس عبرتیم یا سر مشق ملت

    دوستان ، بزرگان و تمامى آنانکه از دور دستى برآتش دارید و بیان و قلم تان تاثیرگذار بوده و مى باشد .
     عزت ملت خود را دریابیم بواسطه تحریم هاى امریکا و کشورهاى غربى و اعمال قوانین یک سویه و ایجاد رعب و وحشت  ، تمامى افرادى که بنوعى مجبور به مراوده و تردد به کشورهاى دیگر مى باشند با مشکلات و خطراتى روبرو هستن که بعضى از رفتارها در شأن و منزلت این مردم با تمدنى کهن نیست ، مانند برخورد پلیس در فرودگاه و بازجویى از بعضى از هموطنان که اخیراً فشار روحى یکى از این برخوردها باعث مرگ یک هموطن  در امریکا گردید من یوسف پیرزاده که یک بازرگان هستم در شش سال گذشته تاکنون از طریق افراد و توصیه هاى متعدد و از مجارى  رسمى و غیر رسمى سعى کردم مشکلات این بخش از مردم را که بنوعى با این مشکلات روبرو و بواسطه هویت ایرانى مبتلا به مصائب اینگونه گردیده و تعدادى در زندان و بخشى در حصر خانگى بسر مى برند ولى از حمایت دیپلماتیک و پشتیبانى ها ى لازم  و کافى برخوردار نبوده را به گوش مسئولین کشور برسانم .
    این حرکت و انگیزه آن ، تحت تأثیر رنج و آسیبى که از دستگیرى و بازداشت هیجده ماه و محکومیت غیرقانونى از سوى کشور آلمان بر من وارد گردید بوجود آمد ، بى توجهى  دولت و بى تفاوتى مسئولین کشور به این موضوع  درد و انگیزه این عمل را دو چندان کرد .
    بیم تکرار و تشدید این اعمال از سوى بیگانگان براى دیگر هموطنان و تنهایى و بى کسى اتباع کشور در غربت کابوسى است که هر روز به واقعیت نزدیکتر گردیده .
    سعى داریم با ارسال این حکایات و وقایع تلخ از طریق دنیاى مجازى و افراد مختلف و مخاطبان نا آشنا و میهن دوست  ،  مسئولینى که اظهار بى اطلاعى از اینگونه حقایق  و ضعف مدیران و رفتار منصوبین خود مى کنند را مطلع سازیم .
    بى توجهى این افراد بى تدبیر در صحنه هاى بین المللى به حقوق فردى و ملى اتباع ایرانى  ، از بین رفتن  منزلت ایرانى ، حس میهن دوستى ، تضعیف روحیه خانواده هاى درگیر و دلسردى اتباع کشور را درپى  داشته.
    نگارنده ، خود پس از تحمل ١٨ ماه بازداشت و محکومیت غیر قانونى در کشور آلمان  و پیگیرى شش ساله در خصوص احقاق حقوق  ملى و فردى خود نمونه ى بارزى از عدم توجه به این مهم در کشور و بى مهرى ها ى  روا داشته از سوى مسئولین یاد شده مى باشم و چه بسیارند افراد مشابه که این سوال را مطرح مى دارند… آیا ما سر مشق ملتیم یا درس عبرت !؟

    امید است با چرخش درآمدن این یاداشت در بین هموطنان و آگاهى بزرگان و دلسوزان ، این هدف که عزت اتباع کشور و اقتدار میهن با آن اجین مى باشد تحقق یابد .
                   پیشگیرى ، حمایت ، پیگیرى و دلجویى
     این حداقل انتظار یک تبعه از دولت یک کشور مترقى با پیشینه کهن  است  .

    یوسف پیرزاده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.