دولت ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردات گوشت اختصاص دهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور امروز در نشست خبری اظهار داشت: باید در شرایط فعلی که تحریمها شروع شده است، کاری کنیم که سرمایه حفظ شود، میزان تولیدات بالا برود و برای نیروی انسانی نیز اشتغالزایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دیروز جنگ توپ و تانک بود و امروز جنگ اقتصادی، گفت: باید با انجام صرفه جویی در مصرف کالاهای مختلف به جنگ ابرقدرت‌ها برویم. موسوی با انتقاد از عملکرد برخی وزارتخانه‌ها گفت: متاسفانه امروز به دلیل نابسامانی هایی که در بازار به وجود آورده است، شاهد بالا رفتن قیمتها هستیم. 
 

وی تصریح کرد: میزان واردات گوشت در سال ۱۳۸۹ که ۲۰۰ هزار تن بوده است، را در سال ۹۰ به ۱۰۰ هزار تن کاهش داده اند در حالی که صنعت فرآورده های گوشتی سالیانه حداقل به ۲۲۰ هزار تن گوشت احتیاج دارد که در حدود ۴۰ درصد از این میزان از طریق سازمان گوشت کشور، شرکت پشتیبانی امور دام فعلی تامین می شد و مابقی از منابع داخلی مورد استفاده قرار می گرفت.


مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور در بخش دیگری ازسخنانش با بیان اینکه این صنعت در حدود ۵ تریلیون تومان سرمایه در گردش دارد، میزان تولید فرآورده های گوشتی ۳۰۰ کارخانه ای که در این زمینه مشغول فعالیت هستند را ۴۵۰ هزار تن درسال اعلام کرد.

 

وی در ادامه از دولت خواست که با دادن ارز با نرخ مرجع برای واردات ۳۰ تا ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز این صنعت به تولیدکنندگان کمک کند.
 

موسوی اضافه کرد: همچنین دولت باید برای مواد تولیدی حداقل تا زمانی که تحریمها برداشته شود، مبلغ هر کیلوگرم گوشت ۲۵۰۰ ریال عوارض تصویبی مجلس را از واردات گوشت بردارد، ضمن اینکه ۵ درصد مالیات بر مصرف تولیدکنندگان مواد غذایی به نام ارزش افزوده را از این صنعت و صنایع غذایی دیگری بردارد.


مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عده ای صنعت تولید فرآورده های گوشتی را با اظهارنظرهای غیرکارشناسی زیر سئوال می برند، گفت: اگر واقعا فرآورده‌های گوشتی اعم از سوسیس و کالباس و … به اعتقاد این آقایان سرطانزا هستند، پس چرا وزارت بهداشت به تولیدکنندگان مجوز و پروانه فعالیت می دهد؟

 

وی همچنین در ادامه در خصوص بی کیفیت بودن برخی از فرآورده های گوشتی مثل کالباس گفت: ۹۰ درصد این فرآورده های گوشتی گوشت دارد و ۱۰ درصد مابقی شامل مواد افزودنی مجاز است و از این نظر کیفیت فرآورده های گوشتی خوب است اما برخی از کارخانجات برای تهیه این فرآورده ها از استادکارهای خوبی استفاده نمی کنند.


به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی تولید کنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور، با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی یک آزمایشگاه مرجع برای کارخانجات فرآورده های گوشتی تاسیس کرده ایم و همچنین مجوز دفتر نمایندگی بیمه نیز برای تضمین محصولات این صنعت اخذ کرده ایم از گرفتن مجوز برای راه اندازی آموزشگاه تربیت نیرو برای تولید صنعت فرآورده های گوشتی خبر داد.

 

موسوی در ادامه پیشنهاد کرد کارگروه تخصصی با حضور کارشناسانی از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، اتحادیه ها و دست اندرکاران این صنعت تشکیل شود تا به نرخ عادلانه ای محصولات فرآورده های گوشتی را قیمت گذاری کنند.


مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور با اعلام اینکه در حال حاضر داد همه از گرانی ها بلند شده است، گفت: تولیدکنندگان دوست ندارند که محصولات خود را گران بفروشند، چون به مرور مصرف کنندگان خود را از دست خواهند داد.

 

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین در سالی که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، باید همه دست به دست هم دهیم تا نه به تولید کنندگان فشار بیاید و نه به مصرف کنندگان.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.