دولت اسپانیا اعلام کرد که در سال آینده مالیات ها را افزایش می‌ دهد

بنا بر گزارش ایرنا، ‘د گیندوس’ روز شنبه در نشستی مطبوعاتی تصریح کرد که دولت در سال آینده تغییراتی در تشکیلات مالیاتی اسپانیا به وجود خواهد آورد، بدین منظور که مالیات ها را در زمینه های کاری کاهش و مالیات های مازاد بر قیمت را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به این که دولت با افزایش مالیات از جمله مالیات های غیر مستقیم که شامل بنزین و دخانیات نیز می‌ شود، گفت: دولت با کاهش میزان پرداخت بیمه های تامین اجتماعی پیش بینی‌ می‌ کند که می‌ تواند مبلغ هشت میلیارد یورو درآمد داشته باشد.

تصمیم در افزایش مالیات های مذکور در حالی‌ صورت می‌ گیرد که دولت سوسیالیست قبلی‌ اسپانیا میزان مالیات های مازاد بر قیمت را از ۱۶ به ۱۸ درصد افزایش داد و با این اقدام موفق شد مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو پس انداز کند.

در این راستا، دولت جدید اسپانیا به رهبری ‘ماریانو راخوی’ نخست وزیر این کشور که از چهار ماه قبل زمام قدرت را در دست گرفته است، در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که از افزایش هر نوع مالیات خودداری می‌ کند، اما پس از انتخاب شدنش چندین مالیات را با استدال این که کشور بدهی دارد، افزایش داد.

وزیر اقتصاد اسپانیا با اشاره به این که مالیات ها به این دلیل افزایش می‌ یابند که بدهی های کشور کاهش یابد گفت: از سوی دیگر اقدامی است که برخی‌ از سازمان های بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول، خواهان آن شده اند.

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۸۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.