دولت اصول‌گرا “طرح تحول اقتصادی” را ناتمام رها نمود/در دولت اصلاحات اقتصاد فدای توسعه سیاسی شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور به پروسه وقتی طولانی نیاز دارد؛ این مشکلات ریشه در سیاست‌های اقتصادی پیش از انقلاب یعنی “وابستگی به درآمدهای نفتی” و “نظام بودجه‌ریزی کشور” دارد که دولت‌های پیشی نیز در جهت رفع آن نتوانستند اقدام موثری انجام دهند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره مقایسه عملکرد اقتصادی دولت‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور که در دولت اصول‌گرا بروز یافته، به پروسه وقتی طولانی نیاز دارد تا برطرف شود؛ این مشکلات ریشه در سیاست‌های اقتصادی پیش از انقلاب یعنی “وابستگی به درآمدهای  نفتی” و “نظام بودجه‌ریزی کشور” دارد که دولت‌های پیشی نیز در جهت رفع و حل آن نتوانستند اقدام موثری انجام دهند.

وی افزود: دولت احمدی‌نژاد از بدو فعالیت تلاش نمود تا بتواند تحول لازم را در بخش اقتصادی کشور انجام دهد این “طرح تحول” ۷ برنامه داشت که از آن ۷ برنامه تنها ۲ مورد اجرا شد؛  یکی “طرح هدفمند نمودن یارانه‌ها” و دیگری مسئله “اصلاح برنامه‌های گمرک” بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید نمود: به نظر می‌رسد اصلاح اقتصاد کشور و تامین خلاء‌های آن نیازمند وقت کافی و همکاری همه قواست، لذا این انتظار که در دوره ریاست جمهوری نهم و دهم مشکلات اقتصادی کشور حل وفصل شود انتظاری غیرمنطقی است.

ترقی گفت: می توانیم ادعا کنیم در دوران اصولگرایان پیشرفت‌ها، تحولات و حرکت به سمت اهداف اقتصادی مندرج در قانون اساسی به ویژه “حرکت به سمت عدالت اجتماعی” و “کاهش فاصله طبقاتی” بهتر از سایر دوره‌ها بوده است؛ ولی طبیعتا  کامل نمی باش و نیازمند وقت بیشتری برای تحقق این هدف است.

وی درباره عملکرد اقتصادی اصلاح‌طلبان در وقت تصدی دولت اظهار داشت: اصلاح طلبان در دوران ۸ ساله قدرت خود به سبب پرداختن بیش از اندازه به توسعه سیاسی، تقریبا ۸ سال ما را از پیشرفت اقتصادی باز داشتند و کشور را از مسیر اصلی رشد اقتصادی منحرف نمودند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: طبیعتا دولت نهم و دهم باید جبران آن عقب ماندگی‌ها را می‌کرد؛ مثل بدهی‌هایی که دولت به فرهنگیان و محرومان …داشت.

وی در پایان تاکید نمود: در کنار مشکلات اقتصادی، دولت اصول‌گرا پیشرفت‌هایی در زمینه توسعه و عمران داشته‌ایم که وضع کشور را متحول نموده و زیر ساخت‌های اساسی به وجود آورده است؛ اما  برای رفع  تورم و  ارائه خدماتی که مردم انتظار دارند دولت ارائه دهند، نیاز است،  همه آنچه در “برنامه طرح تحول اقتصادی” آمده است اجرا شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.