دولت امسال آتش به همه اموالش زده است

با روند کنونی پیش بینی شده است که این منابع عمدتا صرف بدهی های قبلی دولت شود که البته امیدوارم همین وعده نیز محقق شود ، لیکن احساس می کنیم مانند گذشته ، این اتفاق نیز نخواهد افتاد / در حوزه انتخابیه خود من پروژه هایی در حوزه راه داریم که از سفر اول تنها کلنگ آن خورده است و در صنایع هم مصوبات زیادی باقی مانده است

حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: کشور های همسایه ما از سال ۱۹۷۰ کار عملیات پارس جنوبی را شروع کردند و در سال ۱۹۹۱ برداشت از آن آغاز شد ، ما در سال ۱۹۹۱ همراه با شروع برداشت همسایگان از پارس جنوبی ، تازه عملیات خود آغاز کردیم و در سال ۲۰۰۱ تازه به برداشت رسیدیم ، لذا این ۱۰ سال برداشت را از میادین مشترک عقب هستیم.
 
نماینده اصولگرای مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بپذیریم که در پارس جنوبی عقب هستیم ؛ عدد عقب بودن مهم نیست مهم این است که باید بپذیریم همسایگان ما در میادین مشترک از ما بیشتر برداشت می کنند و تعجیل کنیم برای سرمایه گذاری بیشتر ، که بیش از این عقب نیفتیم.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید حد اقل سالی پنجاه میلیارد دلار کنار بگذاریم ،  تا بتوانیم فازهای مختلف میادین مشترک را به روز بکنیم و مشکلات را حل کنیم.
 
امیری خامکانی در ادامه با انتقاد از عدم پرداخت سهم صنعت و تولید در هدفمندی یارانه ها گفت: در بودجه پیش بینی کردیم تا دولت قبل واگذاری ها  تهاترکند و برخی بدهی ها ی خود را به صنعت بدهد ، اما این امر محقق نشد ؛ در بودجه ۹۱ دولت خودش این را برای همه دستگاه ها پیش بینی کرد که از قبل واگذاری ها ، بدهی های خود را بپردازد و می توان گفت امسال دولت آتش به همه اموالش زده و تمام واگذاری های خود را می خواهد صرف بدهی هایش کند و این در حالیست که قرار بود  واگذاری ها صرف زیر ساخت ها شود و راه برای بخش خصوصی با توسعه زیر ساخت ها باز شود.
 
وی افزود: با روند کنونی پیش بینی شده است که این منابع عمدتا صرف بدهی های قبلی دولت شود که البته امیدوارم همین وعده نیز محقق شود ، لیکن احساس می کنیم مانند گذشته ، این اتفاق نیز نخواهد افتاد .
 
خامکانی گفت: شاکله کلی اقتصاد کشور مشکل دارد ؛ بسیاری از مصوباتی که در سفرهای استانی دولت آمد ، محقق نشده است و برای مردم توقع ایجاد کرده است و وعده ها متاسفانه انجام نشده است و عمدتا پروژه های زیر ساختی و زیر بنایی به مرحله آغاز هم نرسیده است.
 
نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: در حوزه انتخابیه خود من پروژه هایی در حوزه راه داریم که از سفر اول تنها کلنگ آن خورده است و در صنایع هم مصوبات زیادی باقی مانده است.
 
وی در خاتمه از عملکرد نیکزاد انتقاد کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی که ادغام شد نباید یک بخش را مغبون بخش دیگری کنند؛ احساس می شود که امروز برای اینکه علاقه دولت و رییس جمهور این است که آمار و ارقام در مسکن باشد ، آقای وزیر تمام وقت و نیروی خود را صرف مسکن می کند و از راهها و جاده ها باز مانده است و ما امروز در حوزه راه مشکل داریم.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.