دولت با اعطای تسهیلات به مخترعان موتور محرکی برای تولید علم است

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر متکان در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شهرکی بین‌المللی است و از نظر کمی و کیفی جزو شهرک‌های برتر کشور به شمار می‌رود، افزود: رشد علمی ایران در سال گذشته ۱۱ برابر رشد علمی کشورهای دیگر بوده است.
وی با تاکید بر هدایت صحیح پارک‌های علم و فناوری، بیان داشت: ساخت تجهیزات دانشگاهی در شهرک های علمی و تحقیقاتی مهمترین اقدام وزارت علوم است.
معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: پارک‌های علمی و تحقیقاتی بهترین راه برای عملیاتی کردن این شعار هستند که لازم است برای بهره‌وری بهینه از این پارک‌ها برنامه عملیاتی تدوین شود.
وی با تاکید بر تولید ثروت در پارک های علمی کشور، خاطرنشان کرد: وزارت علوم از افرادی که برنامه‌ای برای ساخت تجهیزات دانشگاهی در پارک‌های علم و فناوری داشته باشد حمایت مادی و معنوی می‌کند.
متکان با اشاره به اینکه ایجاد فضای کسب و کار موجب افزایش بهره وری می شود، تصریح کرد: افزایش بهره وری موجب استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تولید بر مبنای دانش را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه در ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نباید از الگوهای غربی استفاده کرد، اظهار داشت:ساماندهی تولید علم در راستای نیازهای جامعه و عدم توجه به ساخت محصول برای ارسال به خارج از کشور موجب رشد تولیدکنندگان داخلی و تولید علم می شود.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در راستای تولید دانش نیازمند استفاده از تسهیلات دولتی و کمک‌های مادی هستیم، افزود: در این راستا همراهی بخش خصوصی نیز راهگشا خواهد بود.
متکان با تاکید بر حمایت ۱۰۰ درصدی وزارت علوم از مراکز فناوری، بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز فناوری مشغول به فعالیت هستند که تا پایان برنامه پنجم باید این افراد به ۲۰ هزار نفر ارتقاء پیدا کنند.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.