دولت با افزایش قیمت خودرو موافقت کرد

دولت با افزایش قیمت خودرو موافقت کرد

Bookmark and Share

در حالی که مقام‌های دولتی همچنان بر کاذب بودن قیمت‌ها در بازار تأکید دارند، دولت برای کاهش شکاف قیمت رسمی و قیمت بازار خودرو، از هفته آینده قیمت رسمی خودروهای ساخت داخل را رسما افزایش خواهد داد. 

روزنامه دنیای اقتصاد خبر داده است که خودروسازان بالاخره توانسته‌اند اعضای کمیته قیمت‌گذاری خودرو در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را قانع کنند تا مجوز افزایش قیمت خودروها را صادر کند. {+} این روزنامه پیش‌بینی کرده است که این افزایش قیمت در برخی مدل‌ها تا چند میلیون تومان باشد. 

خودروسازان ماه‌ها است که به دلیل افزایش نرخ ارز، تحریم‌های بین‌المللی و فشارهای ناشی از اجرای طرح حذف یارانه‌ها از دولت خواسته‌اند قیمت‌ها را افزایش دهد. خودروسازان همچنین از بحران نقدینگی برای پرداخت بدهی‌های خود شکایت داشتند و خواهان کمک مالی دولت بودند. 

اگرچه دولت در ماه‌های اول امسال با انکار این دلایل از کمک به خودروسازان طفره می‌رفت اما بالاخره ماه گذشته با اعطای وام هزار میلیارد تومانی به ایران‌خودرو و سایپا موافقت کرد و قیمت‌ها را هم از هفته آینده گران می‌کند. 

با این حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان قیمت‌ها در بازار را کاذب می‌داند و معتقد است قیمت برخی خودروها حبابی است. {+}

محسن صالحی نیا همچنین گفته است پرداخت وام دولت به خودروسازان آغاز شده است و تاکنون ساپیا ۲۵۰ میلیارد تومان از وام پانصد میلیارد تومانی خود را دریافت کرده و ایران خودرو در حال طی کردن مراحل وثیقه گذاری است. 

به گفته آقای صالحی نیا تولید خودرو در پنج ماه اول امسال با ۳۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته از ۶۲۰ هزار دستگاه به ۴۰۵ هزار دستگاه رسید. 

معاون وزارت صنعت ابراز امیدواری کرده است که تولید خودرو در نیمه دوم امسال به حال طبیعی بازگردد.

برچسب ها : بازار خودرو ایران | قیمت خودروهای ایران | ایران خودرو | ساپیا | تاریخ : ۲۰۱۲/۰۹/۱۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.