دولت برای ادغام وزارتخانه‌ها شتابزده عمل نکند

۲۰م آذر ،

نایب رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه دولت باید وزارتخانه‌هایی که وظایف و عملکرد آنها مشابه است برای ادغام مطرح کند، گفت: دولت برای ادغام وزارتخانه‌ها شتابزده عمل نکند.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کمیسیون عمران نسبت به ادغام وزارت ارتباطات با راه و شهرسازی مخالف است، گفت: این مخالفت به دلیل حجم گسترده وظایف وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و همچنین ارتباطات و عدم تناسب شرح وظایف آنان مطرح شده است.

وی در ادامه با اشاره به تجربه ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن در مجلس هشتم، افزود: تجربیات قبل در ادغام وزارتخانه‌ها از سوی دولت حاکی از آن است که نتیجه و ماحصل این ادغام‌ها در حد انتظار نبوده است و لذا باید دربارهٔ ادغام مجدد سایر وزارتخانه‌ها با یکدیگر تامل بیشتری کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران بهارستان در پایان با بیان اینکه بر اساس قانون دولت باید به ۱۷ وزارتخانه تقلیل یابد، تصریح کرد: دولت نباید برای کوچک‌کردن و کاهش حجم بدنه قوه مجریه شتابزده عمل کند و برای این کار باید وزارتخانه‌هایی را که فشردگی کاری کمتر و سنخیت بیشتری در حوزه فعالیت آنها وجود دارد، با یکدیگر ادغام نماید.

گفتنی است رئیس‌جمهور چندی پیش در حکمی رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان مشاور خود منصوب و علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست وزارت تحت مدیریت تقی‌پور قرار داد.

این اقدام احمدی‌نژاد در حالی صورت گرفت که دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن در مجلس هشتم ادغام شده و این اقدام جدید رئیس‌جمهور شائبه‌هایی را مبنی بر تمایل دولت برای ادغام وزارت راه و شهرسازی با ارتباطات قوت داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.