دولت برنامه‌ای برای کاهش میزان طلاق ندارد

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اغلب طلاق‌های توافقی با توسل به دلایل واهی انجام می‌شود، گفت: متاسفانه بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به اجرای برنامه‌ریزی موثر برای آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان از دلایل رشد میزان طلاق در جامعه است.

محمداسماعیل سعیدی درگفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به این موضوع که رشد طلاق بیش از رشد ازدواج بوده است، اظهار داشت: زمانی که این آمارها منتشر می‌شود مسئولان ذیربط تاکید می‌کنند که برنامه‌ریزی‌هایی را برای آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و پیشگیری از افزایش میزان طلاق انجام داده‌اند، اما در عمل ما شاهد هیچ برنامه‌ریزی موثری در این زمینه نیستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی  در ادامه افزود: آموزش مهارت‌های زندگی باید از سطح مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود تا جوانان به طور کامل با مهارت‌های زندگی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه باید در زمینه مسائل فرهنگی مربوط به ازدواج و زندگی مشترک کارهای اساسی انجام شود، تصریح کرد: باید این موضوع را بپذیریم که مانند گذشته مردم صرفا مسائل اعتقادی خود را از منابع مذهبی دریافت نمی‌کنند و رسانه‌های مختلف، کتاب‌ها و مراکز آموزشی در پایه‌ریزی فرهنگ و اعتقادات مردم دخیل هستند.

این نماینده مجلس نهم با مد نظر قرار دادن این موضوع که بخش عمده‌ای از طلاق‌های توافقی با اتکاء به دلایل واهی انجام می‌شود، یادآور شد: اگر پیوند عاطفی بین همسران محکم باشد هیچ‌گاه این اتفاق نمی‌افتد و رشد میزان این گونه طلاق‌ها نشان‌دهنده متزلزل بودن بنیان خانواده‌ها است.

سعیدی بیکاری سرپرست خانوار را از عوامل موثر در افزایش میزان طلاق دانست و تاکید کرد: به رغم آمارهای مربوط به اشتغال‌زایی که از سوی دولت ارائه می‌شود، هر روز شاهد افزایش روند بیکاری و کاهش سطح اشتغال در جامعه هستیم که این موضوع تاثیر خود را بر بنیان خانواده‌ها برجا گذاشته است.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تورم و گرانی کالاها بر روابط خانوادگی گفت: به طور قطع کاهش میزان درآمد مردم و مشکلات معیشتی بر روابط همسران تاثیرگذار است که باید مسئولان فکر اساسی برای این مشکل انجام دهند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.