دولت به‌جای حذف طرح شبنم و ایران کد، اصلاح آن را در دستور کار قرار دهد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت یازدهم به‌جای حذف طرح “شبنم” و “ایران کد”، اصلاح آن را در دستور کار قرار دهد تا از اتلاف منابع مالی کشور جلوگیری شود.

“ایرج ندیمی” نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از حذف ایران کد و طرح شبنم از سیستم بازرگانی کشور، اظهار داشت: زمانی که طرحی اجرایی شده نباید آن را حذف کنیم و اگر این طرح‌ها نیازمند بررسی بیشتر است، آن ایرادات را رفع کنیم.
 
وی در ادامه افزود: این که قابلیت سوء استفاده از طرح شنبم و ایران کد وجود دارد، قابل انکار نیست، اما نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، برطرف کردن ضعف‌های موجود در این طرح‌ها است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تنها راه مبارزه با قاچاق کالا، ایران کد و طرح شبنم نیست، اما باید به رفع ایرادات و ضعف‌های موجود در این گونه طرح‌هایی که اجرایی شده پرداخت تا از اتلاف منابع و هزینه‌ها جلوگیری شود.
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در پایان خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به‌جای حذف طرح “شبنم” و “ایران کد”، اصلاح آن را در دستور کار قرار دهد تا از اتلاف منابع مالی کشور جلوگیری شود.

گفتنی است؛  طرح شبنم یا همان طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی به پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط وزارت صنعت، معدن، تجارت برای نشان دادن اصالت کالاهای وارداتی و با کیفیت بودن کالاهای تولید داخل طراحی و توسط نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اصناف و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال اجرا و پیگیری است.
 
کالای بدون کد شبنم قاچاق محسوب می‌شود و اعطای لفظ قاچاق تنها برای کالاهای وارداتی نیست و کالاهای تولید داخل که کیفیت مطابق استاندارد را نداشته باشند نیز قاچاق محسوب می‌شوند.
 
این در حالیست که اخیرا مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت از حذف طرح شبنم و ایران‌کد از فرآیند ثبت سفارش کالا به صورت الزامی خبر داد‌ه‌اند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.