دولت به یکه تازی دلار خاتمه خواهد داد

دولت به یکه تازی دلار خاتمه خواهد داد | چاپ |
پنجشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۱۲:۵۸

بینا- سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به زودی با حذف دلار و جایگزینی ارز دیگر به جای آن به یکه تازی دلار خاتمه خواهد داد.
به گزارش بینا، محمد علیپور روز به ایرنا افزود: راه اندازی بورس ارز یکی از راهکارهای دولت است که با تحقق آن جلو دلالی و واسطه گری در بازار ارز گرفته می شود.
وی اظهار کرد: با راه اندازی بورس ارز علاوه بر آنکه نیاز ارزی کشور تامین می شود از جهش قیمت‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.
نماینده مجلس با عنوان اینکه برای اجرای سیاست های کلان اقتصادی نباید به آزمون و خطا عمل کرد اظهار داشت: بهتر است دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصادی با کار کارشناسی قوی و با قدرت وارد عمل شود.
وی افزود: دولت باید تمام جوانب اجرای بورس ارزی را بررسی کند به نحوی که کمترین نوسان در بازار مشاهده شود.
علی پور تاکید کرد: اگر این طرح به نحو درست مدیریت شود و تمهیدات پیش بینی شده لازم برای اجرای دقیق آن به خوبی اجرا شود چشم انداز راه اندازی بورس ارز مثبت خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: راه اندازی این بازار به طور حتم بر میزان صادرات و واردات موثر خواهد بود و با توجه به این که نرخ ارز در بازار بورس پایین تر از نرخ بازار آزاد و بالاتر از نرخ مرجع خواهد بود صادرکنندگان و واردکنندگان ضرر نخواهند کرد.
وی گفت: واردکنندگان می توانند ارز مورد نیازشان را از بازار بورس تامین کنند و صادرکنندگان نیز ارز حاصل از صادرات را در این بازار عرضه می کنند.
نماینده مردم ماکو درباره حذف دلار از سوی اعضای جنبش عدم تعهد اظهار کرد: بازار مشترک کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پتانسیل خوبی برای رسیدن به حذف دلار و جایگزین کردن ارز دیگر در مبادلات اقتصادی است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.