دولت ترکیه برای گروه‌های مسلح خارجی در سوریه پایگاه‌های آموزشی تازه ایجاد کرده است

۲۳ آبان ،

.shukumaku..jpg

روزنامه ترکیه‌ای یورت، طی خبری از وجود پایگاه‌های نظامی تازه برای آموزش گروه‌های مسلح خارجی در ترکیه پرده برداشت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه یورت ترکیه در خبری فاش کرد: دولت ترکیه پایگاه‌های آموزشی تازهی را برای گروه‌های مسلح خارجی در منطقه مرزی ترکیه با سوریه و در داخل خاک ترکیه ایجاد کرده است.

این روزنامه نوشت: این پایگاه‌ها با هدف فراهم کردن زمینه برای ارسال بیش از دو هزار نیروی مسلحی که در پایگاه‌های نظامی مذکور و به دست فرماندهان اسرائیلی – آمریکایی آموزش می‌بینند در سوریه ایجاد شده است.

در ادامه خبر این روزنامه آمده است: گروه‌های مسلح مذکور، مسئول اصلی اقدامات تروریستی در شماری از شهرهای سوریه می‌باشد. در پایگاه نظامی که در روستای قزل چات از توابع شهر مرزی یایلاداغ قرار دارد، شماری از نیروهای مسلح سوری علاوه بر گروه‌های خارجی آموزش می‌بینند. این پایگاه در نقطه مرزی ترکیه با سوریه قرار دارد و در واقع پناهگاه ترکیه برای حمایت از گروه‌های مسلح است. این پایگاه شامل ۲۵۰۰ فرد مسلح است که بعضی از آنها به گروه القاعده تعلق دارند و نیازهایشان توسط دولت اردوغان، نخست وزیری ترکیه در زمینه‌های سلاح و حقوق ماهانه برطرف می‌شود.

روزنامه یورت در پایان تاکید کرد: جنایت‌های تروریستی و کشتارهایی که در شهرهای ادلب و اللاذقیه در سوریه اتفاق افتاد، با نقشه این پایگاه و از طریق حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی پایگاه مذکور صورت گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.