دولت تمام تلاش خود را برای گسترش بخش های امور زیربنایی متمرکز کرده است

۲۰فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدرضا رحیمیˈ روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران افزود: استان گیلان به سبب پیشینه تاریخی و داشتن مردمانی با فرهنگ و همچنین تربیت دانشمندان و علمای بزرگ جزو یکی از مهمترین استان های کشور به شمار می رود.

رحیمی اظهارداشت: دولت نیز در سال تازه تصمیم های مهمی در خصوص امور زیربنایی، عمرانی، صنعتی و کشاورزی اتخاذ کرده و تمام توان خود را نیز برای گسترش این بخش ها در استان های کشور به ویژه در استان گیلان متمرکز کرده است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: استان گیلان با داشتن دو محصول گرانبهای چای و برنج به تنهایی می تواند نیازهای کشور در این زمینه ها را تامین کند.

رحیمی با اشاره به سفر یک روزه خود به استان گیلان گفت: در نظر داریم امروز چندین پروژه از جمله بیمارستان بین المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: بهره برداری پروژه هایی نظیر اولین بندر خصوصی شمال کشور در آستارا و افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در سطح استان گیلان نیز از دیگر برنامه هایی است که امروز افتتاح می گردد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه اظهارداشت: شورای توسعه راهبردی استان به منظور برطرف ساختن یکسری مشکلات پیرامون این استان قرار است در استانداری تشکیل شود.

رحیمی افزود: بزودی دولت در چهارمین دور از سفر استانی خود به استان گیلان به این استان سفر خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهوری به همراه اعضای هیات همراه تا ساعتی دیگر اولین بندر بخش خصوصی شمال کشور در آستارا را افتتاح خواهد کرد.

بندر آستارا با سابقه طولانی که قدمت آن به بیش از ۱۴۰ می رسد یکی از نقاط مبادلات کشور بوده که به لحاظ اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.