دولت جدید وارث ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی ناتمام است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به میزان اعتبارات عمرانی در بودجه سالانه کشور که نهایتاً سالی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، پروژ‌ه‌های عمرانی کشور ظرف ۳۰ سال آینده جمع خواهد شد.

“کمال‌الدین پیرمؤذن” نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت جدید وارث ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی ناتمام دولت‌های نهم و دهم است، گفت: با توجه به میزان اعتبارات عمرانی در بودجه سالانه کشور که نهایتاً سالی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، پروژ‌ه‌های عمرانی کشور ظرف ۳۰ سال آینده جمع خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به محدودیت درآمدی دولت، لازم است دولت و مجلس محلی جهت تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های عمرانی تعیین کنند که به اعتقاد بنده بهترین گزینه برای تامین اعتبار تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی ورود بخش خصوصی به این بحث است.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در حال‌حاضر مجلس و دولت عاجز از اجرا، اتمام و تکمیل پروژه‌های عمرانی می باشند، تصریح کرد: سبب این اتفاق، کثرت پروژه‌هایی است که دولت قبل بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی آنها را کلید زده است.

پیرمؤذن ادامه داد: علاوه بر این معضل، ما تا به حال نتوانستیم کمکی به واحدهای تولیدی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی داشته باشیم که لازم است با تعامل با دنیا، استفاده از دیپلماسی اقتصادی ناشی از فعال کردن دیپلماسی سیاسی و جذب سرمایه گذاری‌ها و بی‌تاثیر کردن اثر تحریم‌ها بتوانیم ثروت و درآمد کشور را افزایش و فرصت‌های شغلی را با تعریف خط اعتباری جدید به بنگاه‌های تولیدی فراهم آوریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.