دولت درمان را به اجرای طرح‌های پیشگیرانه ترجیح می‌دهد

ممتاز نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به حوزه بهداشت روانی، گفت: متأسفانه هم‌اکنون به جای داشتن نگاهی معقولانه به حوزه پیشگیری، به درمان این‌گونه بیماری‌ها بیشتر توجه می‌شود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن هفته بهداشت روانی، تصریح کرد: مشکلات همراه با زندگی صنعتی منجر به بی‌حوصلگی و اضطراب و در نهایت بروز بیماری‌های روانی در مردم می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌علت بی‌توجهی به حوزه بهداشت روانی، گفت: متأسفانه هم‌اکنون به جای استفاده از رویکردی معقولانه برای پیشگیری، به درمان این‌گونه بیماری‌ها توجه بیشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت روانی بسیار فراگیر و پیچیده است، افزود: به‌طور حتم تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی در افزایش آمار بیماری‌های روانی تأثیرگذارخواهد بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی اصلی‌ترین عوامل مربوط به شیوع بیماری‌های روانی را متوجه بخش دولتی دانست و یاد‌آور شد: نبود برنامه‌ مشخص در این زمینه از سوی دولت، ضعف نظارت، اجرا نشدن قوانین و ضوابط موجود را می توان از جمله عوامل بر سر راه ساماندهی بیماری‌های روانی در کشور دانست.

این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه میزان رشد آمار بیماری‌های روانی در کشور غیرمنطقی است، گفت: متأسفانه وزارت بهداشت هیچ طرح مناسبی برای کاهش میزان بیماری‌های روانی به دستگاه‌های دیگر نداده است.

وی با رد اظهارات مسئولان حوزه سلامت مبنی‌بر ابتلاء ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردم به بیماری‌های روانی، بیان کرد: بیماری‌های روانی در مراحل اول به هیچ وجه قابل شناسایی نبوده حال معلوم نیست که مسئولان چگونه این‌گونه آمارها را اعلام می‌کنند؟

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: افزایش اختلالات روحی و روانی یک هشدار جدی برای جامعه قلمداد می‌شود زیرا هرچقدر این اختلالات افزایش یابد، سلامت روانی جامعه نیز به مخاطره می‌افتد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه تمام مسئولان و دستگاه‌های حمایتی و دولتی باید در جهت کاهش شیوع بیماری‌های روانی گام بردارند؛ تصریح کرد: اگر مردم آمادگی مقابله با این محرک‌ها را نداشته باشند؛ قطعا آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به مردم و جامعه وارد می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.