دولت در زمینه ارائه بودجه طرح شبکه ملی عدالت ۳۵ میلیارد iبه قوه قضاییه بدهکار است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس سازمان آمار و انفورماتیک قوه قضاییه گفت: هم‌اکنون انجام مکاتبات در سازمان‌ پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در کنار آن دفاتر اسناد بانک مرکزی در سطح گسترده از طریق این طرح امکان‌پذیر شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوق قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در جمع خبرنگاران با اشاره iبه اهداف طرح شبکه ملی عدالت در سامانه قوه قضاییه و دادگستری‌های کل کشور اظهار داشت: یکی از دلایل افتتاح این طرح ضریب نفوذ ۸۵ درصدی قوه قضاییه در دادگستری‌های ایران بود که این ارگان را با مشکل مواجه می‌کرد و هم‌اکنون طبق این طرح توانسته‌ایم iبه نفوذ ۱۰۰ درصدی دست پیدا کنیم.

رییس سازمان آمار و انفورماتیک قوه قضاییه با بیان این مطلب که iبه جز ۴ نقطه در ایران ۹۰۰ نقطه آن iبه‌طور مستقیم iبه قوه قضاییه متصل شده‌اند گفت: تاکنون شبکهi تهران از سایر شهرستان‌ها جدا بود که هم‌اکنون موفق شده‌ایم این اتصال را برقرار کنیم و در کنار آن نقاط کور اطراف تهران نظیر دماوند و رودهن نیز iبه این سامانه متصل شده‌اند.

وی با اشاره iبه این نکته که گام بعدی این طرح، اتصال iبه دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته iبه قوه قضاییه بوده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون انجام مکاتبات در سازمان‌ پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در کنار آن دفاتر اسناد بانک مرکزی در سطح گسترده از طریق این طرح امکان‌پذیر شده است که در نتیجه آن قوه قضاییه بزرگ‌ترین ارگان کشور است که از یک شبکه یکپارچه برخوردار شده است.

حجت‌الاسلام شهریاری در ادامه iبه دستگاه‌ها و شرکت‌های همکار این طرح اشاره کرد و گفت: در زمینه اجرای این طرح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران در تهران و شهرستان‌ها و هم‌چنین شرکت کنترل ترافیک وابسته iبه شهرداری تهران همکاری داشته‌اند.

وی از دیگر امتیازات افتتاح این طرح را امکان تنظیم و ارسال دادخواست و شکواییه ا ز منزل توسط شهروندان تهرانی دانست و گفت: هم‌اکنون انجام مکاتبات لازم درخصوص گذاشتن وثیقه در تهران و یزد از طریق این طرح امکان‌پذیر است که در آینده نزدیک سایر استان‌ها نیز از این مزیت برخوردار خواهند شد در کنار اینکه اعلام بازداشتی و یا رفع بازداشتی در همهی استان‌های ایران از طریق این شبکه امکان‌پذیر خواهد شد.

رییس سازمان آمار و انفورماتیک قوه قضاییه در پایان با اشاره iبه عدم ارائه بودجه ۳۵ میلیاردی مخصوص این طرح از سوی دولت خاطرنشان کرد: تاکنون همهی بودجه این طرح از پشتیبانی رییس قوه قضاییه از ناحیه سایر ردیف بودجه‌های این قوه تأمین شده و دولت در این زمینه iبه قوه قضاییه بدهکار است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.