دولت در کجاها به قانون هدفمندی عمل نکرده است؟/ جعفرزاده: باید هرچه زودتر مرفهین شناسایی و یارانه آنها حذف شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۵/آذر/ – ۱۴:۵۴ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

درگفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

خبرگزاری : یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: اینکه ۷۶ میلیون یارانه می‌گیرند، جلوه خوبی ندارد. دولت باید به سرعت مرفهین داخل کشور را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: دولت تخلف نداشت ولی به برخی تعهدات عمل نکرده است، مثلا در حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خارج از قانون تخصیص داده است.

وی افزود: دولت در زمان اجرا باید مرفهین را حذف می‌کرد که تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است و یا بر اساس ماده ۷ قانون هدفمندی متعهد شده بود که پرداخت‌ها نقدی نباشد و کالاها یا خدمات غیرنقدی نیز ارائه دهد، در صورتی که به این تعهد نیز عمل نکرده است. 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: همچنین باید به مسکن و اشتغال نیز کمک می‌شد که این اتفاق نیز نیفتاده است، منابع تولید در شش ماهه اول پرداخت نشده است، ۳۰ درصد منابع بهداشت آن هم در مرداد و شهریور اختصاص یافته است. 

جعفرزاده گفت: بیمه بیکاری باید ۵۰ درصد پرداخت می‌شد که تنها ۷ درصد آن پرداخت شده است.

وی همچنین درباره حذف یارانه ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: نمی‌دانم دولت بر چه اساسی یارانه ایرانیان خارج از کشور را حذف کرده است، آیا می‌توان گفت که همه آنها بی‌نیاز هستند؟ دولت باید استدلالش را در این زمینه بیان کند. 

این نماینده مجلس تأکید کرد: اینکه ۷۶ میلیون یارانه می‌گیرند، جلوه خوبی ندارد و این ابهام بزرگ وجود دارد که ۷۶ میلیون ایرانی نیازمند دریافت یارانه هستند. دولت باید به سرعت مرفهین داخل کشور را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند. 

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.