دولت دست واسطه ها را از بازار گندم کوتاه کند

یک کارشناس کشاورزی گفت: وقتی کشاورزی بداند که سیلو گندمش را به موقع تحویل می گیرد دیگر به سمت واسطه نمی رود و به این ترتیب دست واسطه گران تا حدودی کوتاه می شود.

احد عزیزی،در  گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، اظهار داشت: دولت باید تدبیری بیندیشد تا گندم کشاورزان به موقع تحویل سیلوها شود تا دیگر شاهد صف های طولانی محموله های گندم مقابل سیلوها نباشیم.
این کارشناس کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزان برای گریز از صف های طولانی سیلوها مجبورند گندم های خود را به واسطه ها بفروشند اظهار داشت: کشاورزان وقتی در صف های طولانی سیلوها منتظر باشند مجبور هستند برای رهایی از کرایه بار بیشتر، گندم خود را به واسطه بفروشند در حالی که اگر دولت این اطمینان را به کشاورزان بدهد که گندم آنها به موقع تحویل می شود کشاورزان نیز با خیال آسوده محصول خود را به سیلوها می برند و متحمل ضررهای بازار واسطه نمی شوند.
عزیزی همچنین به راه های پیشرفت کشاورزی کشورمان اشاره کرد و افزود: دولت باید برنامه ای اتخاذ کند که زمین کشاورزان قبل از کشت محصول ارزشیابی شود یعنی قبل از اینکه کشاورزان به کاشت محصول اقدام کنند با کار کارشناسی از مناسب بودن زمین و آب و هوای منطقه برای کشت محصولاتشان اطمینان حاصل کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.