دولت دنبال رفع “بیکاری” و کاهش “نرخ تورم” دو رقمی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت به هیچ عنوان دنبال نفی دستاوردهای قبل نیست بلکه اولویت اصلی دولت یازدهم رفع مشکلات مردم به ویژه کاهش تورم و بیکاری است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع بهمنی و معرفی ولی الله سیف رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: سیستم بانکی کشور در حال حاضر با مشکلات جدی مانند مطالبات معوق بانکی و نرخ های دستوری مواجه است که باید اقدامات اساسی برای رفع این مشکلات به مرحله اجرا گذاشته شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: سایر مشکلات نظام بانکی از جمله بالا بودن حجم نقدینگی و در نهایت پرونده ۳هزار میلیاردی  یکی دیگر از مسائل مهم نظام بانکی است و براساس ماموریتی که به عهده ستاد اقتصادی کشور گذاشته شده برگشت آرامش و ایجاد فضای با ثبات در نظام اقتصادی کشور براساس اصلاح کارکرد نظام بانکی از مهمترین اولویت هاست.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد در این رابطه قابل پیش بینی بودن نرخ تورم و برآورد تعیین نرخ ارز یکی از موارد مطرح در حوزه نظام بانکی است.

جهانگیری عنوان کرد: نرخ سود بانکی هم باید تا حد زیادی قابل پیش بینی باشد که این کار با تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد اقتصادی دولت باید بتواند برای این چالشها با توجه به اقدامات در دستور کار قرارداده شده غلبه کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر استقلال بانک مرکزی دارد دربارهٔ نحوه تعیین رئیس کل بانک مرکزی گفت: متاسفانه در قانون برنامه پنجم توسعه هیچ گونه پیش بینی در مورد نحوه تعیین رئیس کل بانک مرکزی تعیین نشده بود و ما مجبور شدیم براساس فرمان همایونی سالهای اول انقلاب رئیس کل بانک مرکزی را تعیین کنیم زیرا در برنامه پنجم توسعه فقط در خصوص تعیین دبیر کل بانک مرکزی تصمیم گیری شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.