دولت روحانی به طرح جامع مسکن برگردد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

کمال اطهاری با تاکید بر این‌که مسکن مهر یک طرح عجولانه بود، گفت:‌ برای حل مشکل مسکن باید به چارچوب طرح جامع مسکن که در برنامه چهارم توسعه تهیه شد، برگردیم. برنامه ای که متاسفانه توسط دولت نهم و دهم کنار گذاشته شد.

کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که مسکن مهر یک طرح عجولانه بود، گفت:‌ برای حل مشکل مسکن باید به چارچوب طرح جامع مسکن که در برنامه چهارم توسعه تهیه شد، برگردیم. برنامه ای که متاسفانه توسط دولت نهم و دهم کنار گذاشته شد.

کمال اطهاری در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری این‌که طرح عجولانه مسکن مهر جایگزین یک برنامه جامع شد، افزود: از یک سو مسکن مهر هم به‌عنوان سرمایه ملی نباید معطل بماند و باید به نوعی سامان پیدا کند. از سوی دیگر امید و سرمایه بسیار‌ها به سوی مسکن مهر رفته است. بنابراین دولت آینده باید از هر اقدام عجولانه برای ساماندهی این طرح پرهیز کند و باید در چارچوب طرح جامع مسکن گام بردارد.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت اجرای طرح جامع چه زمانی مشکل مسکن کشور برطرف می‌شود، گفت:‌ بنا بود با اجرای برنامه جامع مسکن ظرف ۱۰ سال مشکل مسکن در ایران حل شود.

این کارشناس اقتصاد مسکن در خصوص آینده بازار مسکن نیز گفت:‌ در حال حاضر نمی‌توان دربارهٔ بازار مسکن در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد، چراکه دولت تازه سیاست‌های خود را در این بخش اعلام نکرده است. با وجود همه خوشبینی‌هایی که به این دولت داریم تا زمانی که برنامه‌های آنها به بحث و تبادل نظر همه جانبه گذاشته نشود نمی‌توان در خصوص بازار مسکن اظهار نظر کرد.

به گفته اطهاری، پس از اعلام برنامه‌های دولت یازدهم در بخش مسکن می‌توان از آینده بازار مسکن با اطمینان نسبی سخن گفت که آیا در مسیر بهبود حرکت می‌کند یا خیر.

منبع: تسنیم



آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.