دولت سریع تر موضوع گرانی محصولات لبنی را پیگیری کند


دولت سریع تر موضوع گرانی محصولات لبنی را پیگیری کند

۰۹:۱۲ (شنبه ۲۷ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس در واکنش به تنوع بسته بندی در محصولات لبنی به خصوص شیر و کیفیت پایین آن، گفت: با توجه به وعده های دولت مبنی بر تأمین علوفه مورد نیاز دامداری ها، هنوز این وعده محقق نشده که به تبع آن نیز شیر خام به عنوان ماده اولیه کارخانجات لبنی با قیمت بالا به دست تولید کننده می رسد.

محمد علی اسماعیل نیا افزود: در حال حاضر کارخانجات لبنی از طرفی با بالا رفتن قیمت شیر خام مواجه اند و از طرفی نیز در جبران هزینه های انرژی نظیر آب، برق، گاز وغیره مستأصل شده اند که دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش هزینه های تولید و انرژی در کارخانجات تولید کننده محصولات لبنی باعث شده تا آن ها برای جبران هزینه های خود تنوع کاذبی در تولید محصول ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت محصولات لبنی در گروارتقای سطح کیفی شیر خام تولید شده از سوی دامداران است، اظهارداشت: زمانیکه هزینه های تولید شیر خام که مهمترین آن علوفه مورد نیاز دامداری هااست، با افزایش قیمت همراه باشد، شیر خام با کیفیت به دست تولید کننده نرسیده و تولید کننده نیز نمی تواند محصول با کیفیت به مصرف کننده ارایه کند.

اسماعیل نیا افزود: تولید کننده مجبور است برای جبران هزینه های خود محصولات لبنی را با تنوع بیشتر به مشتری عرضه کند، اما برای ارتقای کیفیت محصول، دولت باید از دامداری ها حمایت کند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: شیر جز سبد کالای خانوار است و در سلامت جامعه تاثیر دارد، بنابراین هیچ ایرادی ندارد که برای آن یارانه ای در نظر بگیریم اما می توان به جای اختصاص مستقیم یارانه به مصرف کنندگان و کارخانه های لبنی، آن را به دامداران اعطا کرد تا موجب کاهش قیمت شیر خام و افزایش کیفیت در مبدا تولید شود.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.