دولت عراق در حفاظت از جان زوار ایرانی مسئول است

۱۸خردادماه،

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه زائران ایرانی در عراق گفت: دولت این کشور در حفاظت از جان زوار ایرانی مسئول بوده و جمهوری اسلامی ایران مجدانه این موضوع را از مجاری دیپلماتیک با طرف‌های عراقی پیگیری می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، ” سیدعباس عراقچی ” سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن شدید اقدام تروریستی در منطقه دیالی عراق علیه زائران ایرانی عتبات عالیات، آن را اقدامی کور و ناجوانمردانه و مغایر با اصول انسانی و اسلامی توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ارتکاب چنین جنایتی علیه زائران مراقد اهل بیت عصمت و طهارت آن هم در روز عید مبعث رسول مکرم اسلام را نشانه آن دانست که عاملان این اقدامات یا مستقیما ایادی دشمنان امت اسلامی بوده و یا به سبب گرفتار شدن در توطئه بیگانگان در مسیر اهداف و برنامه های آنان حرکت می کنند.

عراقچی با یادآوری مسئولیت حقوقی و نیز بین‌المللی حامیان تروریست‌ها در منطقه افزود: حق دولت و ملت ایران و نیز عراق در پیگیری قانونی و حقوقی حامیان تروریست‌ها و تجهیزکنندگان آنها محفوظ بوده و حتماً در وقت مناسب نسبت به آن اقدام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان ضمن تسلیت به خانواده شهداء و آرزوی سلامتی جهت مجروحان این اتفاق تروریستی، مجدداً بر مسئولیت دولت عراق در حفاظت از جان زوار ایرانی تاکید و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مجدانه این موضوع را از مجاری دیپلماتیک با طرف‌های عراقی پیگیری می‌کند.

در حمله تروریستی روز قبل به دو دستگاه ۲ اتوبوس زائران ایرانی در استان دیالی عراق، ۱۶زائر ایرانی شهید و ۴۴ تن مجروح شدند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.