دولت علیه دولت!

دولت علیه دولت!

گزارشگر : محمدصادق زمانی

 

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۰۳:۰۰

طی روزهای اخیر، اخباری به گوش می‌رسد و اظهارنظرهایی از سوی مدیران دولتی رسانه‌ای می‌شود که نشان می‌دهد دولت در حال عبور از خود است! عبور از خود به این معنا که شعارها و وعده هایی را که خود این دولت پیش از این داده و اعلام کرده است، باز به دست خود همین دولت، وتو یا نقض می‌شود.
از چند سال پیش، یکی از شعارهایی که آقای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری بارها و بارها بر آن تأکید ورزید و به خاطر این شعار چه انتقادات و اعتراضاتی که به او نشد، موضوع کاهش جمعیت پایتخت و لزوم خروج ۵ میلیون نفر از کلانشهر تهران بود؛ ایده‌ای بسیار زیبا که اگر به واقعیت می‌پیوست، بی‌مبالغه، تهران چیزی کمتر از گلستان نمی‌شد. اما چند روز پیش که دولت در طرح تفصیلی پایتخت دست برد و بندی از آن را به نفع خودش تغییر داد و دست دولت را برای ساخت و ساز در پایتخت باز گذاشت که به معنای دامن زدن به افزایش جمعیت در تهران است، بی‌تعارف، علیه تصمیم خودش برای تمرکززدایی و کاهش جمعیت پایتخت شورید!
روز گذشته هم لطف الله فروزنده، معاون توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهور طی اظهارنظری اعلام کرد که شعار کوچک‌سازی دولت، شعار درستی نبوده است! بحث اینجاست که اگر این شعار درست نبوده که بوده، چرا باید از سوی شخص نخست دولت یعنی رئیس‌جمهور اعلام و بارها بر آن اصرار شود؟! و اگر هم این شعار درست بوده، چرا باید آن را نادرست بخوانیم؟ به هر حال، طی چند روز گذشته، دولتی‌ها دو بار علیه دو شعار مهم خود سر به شورش برداشته‌اند. یک ایده روانشناختی می‌گوید:«کاری که یکبار انجام شود، امکانش هست برای بار دوم تکرار نشود اما کاری که دوبار تکرار شود حتماً برای بارهای سوم و چهارم و چه بسا بیشتر هم تکرار می‌گردد.»
اگر این ایده را بپذیریم پس باید منتظر باشیم دولتی‌ها هرچند وقت یکبار علیه یکی از اساسی‌ترین شعارها و وعده هایشان بشورند! این «خودخوری» دولتی‌ها هم به خدماتی که قرار است برای مردم انجام دهند، آسیب می‌زند و هم تأثیر نامطلوبی در افکار عمومی برجای خواهد گذاشت و اعتماد مردم به دولت را مخدوش می‌سازد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اجتماعی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.