دولت فعلاً برنامه‌ای برای وزارت ارتباطات ندارد

۲۰م آذر ،

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه فعلاً هیچ‌گونه لایحه‌ای از سوی دولت در زمینه ادغام وزارت راه با ارتباطات به مجلس ارائه نشده گفت: در این‌باره فعلاً تنها مباحثی مبتنی بر حدس و گمان مطرح است.
شهریار افندی‌زاده دربارهٔ سرپرستی علی نیکزاد بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برای ادغام هر وزارتخانه‌ها، دولت باید لایحه خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، اما فعلاً هیچ‌گونه لایحه‌ای از سوی دولت در زمینه ادغام وزارت راه و شهرسازی با ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس ارائه نشده است.
وی افزود: در این راستا تنها تغییراتی در سطح مدیریتی انجام شد و باید منتظر بود تا لایحه دولت در این‌باره، دلایلی که دولت در این زمینه ارائه می‌دهد و بحث‌هایی که در این زمینه در مجلس مطرح می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.
افندی‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون تنها حکم سرپرستی وزیر راه و شهرسازی بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح است، در خصوص میزان ارتباط این دو وزارتخانه با یکدیگر گفت: البته در بعضی از نقاط دنیا، حمل و نقل با ارتباطات یکی است، اما باید منتظر بود و دید آیا دولت اصلاً لایحه‌ای در این باره به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهد یا خیر.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هنوز بحث ادغام دو وزارتخانه از سوی دولت مطرح نشده است و تنها مباحثی مبتنی بر حدس و گمان است.
نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت افزود: در حال حاضر مهم آن است که در وزارتخانه راه و شهرسازی همه تلاش بسزایی دارند تا با توجه به محدودیت منابع، وظایف سنگین اجرا و توسعه پروژه‌های عمرانی و حمل و نقلی را به بهترین وجه اجرا کنند تا مطلوب‌ترین خدمات به مردم ارائه شود.
به گزارش فارس معاون اول رئیس جمهور نیز روز قبل در مراسم ‌معارفه نیکزاد به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این‌باره گفته بود‌: وزارت ارتباطات در حد چند وزارتخانه کارشناس دارد و این الزام مجلس بوده که باید دولت را کوچک و تعداد وزارتخانه‌ها را کم کنند.
رحیمی در پاسخ به سؤال یکی از کارمندان وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه آیا در این وزارتخانه شخص مناسبی برای سرپرست وزارتخانه وجود نداشت؟ گفته بود: موضوع برکناری آقای تقی‌پور و سرپرستی آقای نیکزاد بحث ادغام است؛ چون بنا است وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی ادغام شود، مسئولیت وزارت نیز با آقای نیکزاد خواهد بود و اگر مجلس ادغام را نپذیرفت، وزیر بعد از آقای نیکزاد از جنس وزارت ارتباطات از جنس آقای تقی‌پور خواهد بود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.