دولت فقط نظاره‌گر بازی دلالان مسکن

۱۵اردیبهشت،

به گزارش نوساز، محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه تا به حال در تولید مسکن سرمایه گذاری‌های متعددی انجام شده، گفت: بسیاری از سرمایه‌های بانک‌های کشور در تولید مسکن سرمایه گذاری شده، اما امروز نه‌تنها از نرخ مسکن و اجاره بها کاسته نشده، بلکه هر روز شاهد سردرگمی و افزایش سرسام آور قیمت‌ها در این بازار هستیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن توسط مسئولین وزارت راه و شهرسازی به حال خود رها شده است، افزود: در حالی شاهد رشد سرسام آور نرخ مسکن و اجاره بها هستیم که متاسفانه هیچگونه نظارتی بر بازار مسکن وجود نداشته و این امر سبب شده تا بازار مسکن امروز جولانگاهی برای دلالان و واسطه گران باشد.

وی با انتقاد از اظهارات معاون وزارت راه و شهرسازی که اذعان داشته مسکن برخلاف سایر کالاها کمتر دچار نوسان قیمت شده، تصریح کرد: نرخ مسکن و اجاره بها به صورت وحشتناکی در کشور افزایش یافته به طوری که هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و امکان خرید برای بسیاری از مردم وجود ندارد، لذا گفته‌های معاون وزارت راه و شهرسازی تعجب‌آور است.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی واسطه‎ها با قیمت‌های مسکن بازی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه دولت نظاره‌گر بازی واسطه گران مسکن شده و هیچگونه کنترلی بر قیمت‌ها اعمال نکرده که دود این بی برنامگی‌ها و عدم کنترل بازار مسکن تنها بر چشم مستاجران و اشخاص فاقد مسکن رفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: دولت بر روی قیمت بسیاری از کالاهای اساسی مردم نظارت و کنترل نسبی داشته، اما متاسفانه در بازار مسکن شاهد حتی یک درصد نظارت و کنترل قیمت‌ها نبوده‌‌ایم و در این مورد هیچ دستگاهی نیز خود را مسئول ساماندهی به بازار مسکن قلمداد نمی‌کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: علی‌رغم تمام وعده‌ها و شعارهای دولت در مورد کاستن از قیمت مسکن و صاحب‌خانه کردن اقشار فاقد مسکن، نه‌تنها این موضوع تا به حال محقق نشده، بلکه روز به روز به مستاجرین جامعه افزوده شده است.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش نیافتن قیمت مسکن در سال جاری خبر داد و افزود: قیمت مسکن نسبت به سایر کالاها کمتر گران شده و هر چقدر هم که مردم برای خرید مسکن عطش داشته باشند، با توجه به وفور عرضه و تولید مسکن، بازار مسکن قابل کنترل است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.