دولت فقط ۴۶ درصد ارز دارویی را پرداخت کرده است

۹ م دیماه ،
ممتاز نیوز : عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: از این ۴۶ درصد ۷۹ میلیون یورو به لوازم آرایشی و ۷۰۰ میلیون یورو به دارو اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در سال قبل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه مورد نیاز در بحث دارو بوده است که امسال نیز با توجه به افزایش قیمت دلار و کمبود آن همین مقدار از دولت درخواست شده بود.فتاحی گفت: در سال قبل رقم درخواست شده برای نیاز دارویی کشور پرداخت شد و امسال وزیر بهداشت از دولت ۳ میلیارد دلار خواسته بوده است .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اگر از این رقم درخواست شده ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت بهداشت پرداخت می‌شد مشکلات حوزه دارویی برطرف می‌شد.فتاحی گفت: تا سه‌شنبه هفته قبل فقط ۱۸درصد اعتبار دارویی پرداخت شده بود که با رفت و آمدهای انجام شده از سوی وزیر بهداشت،دولت به تزریق اعتبارات سرعت داده و آن را به ۴۶ درصدافزایش داد.

وی با توجه به خبرهای مبنی بر واردات تجهیزات چینی به کشور نیز گفت: در وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سیاست مشترکی مبنی بر کیفیت بالای تجهیزات و داروهای مصرفی دنبال می‌شد و تاکنون خبرهای در مورد ورود تجهیزات چینی به صورت ویژه آمپولهای غیر استاندارد در مجلس مطرح نشده است.

فتاحی گفت: تا امروز برای رفع مشکلات دارویی کشور از نظر کیفیت بهترین دارو از کشورهای معتبر جهانی و از نظر کمیت به مقدار لازم به مردم داده شده است و از نظر قیمت عادلانه بوده به طوری که نمایندگان مجلس در پی سوال از وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه نسبت به روند موجود قانع شده و ارزیابی مجلس اقدامات مناسب وزارت بهداشت در این حوزه است.

وی گفت: به عنوان نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برکناری مرضیه وحید دستجردی که از وزیران موفق بعد از انقلاب بوده و در این دوره حساس با توجه به همزمانی آن با اجرای برنامه پزشک خانواده و پایان دولت دهم، به نظر می‌رسد شاهد بی تدبیری دولت در این زمینه بوده‌ایم که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و معلوم است که با نگاه سیاسی برکنار شده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.