دولت مانع عرضه مرغ وارداتی شود

جام جم آنلاین: هم اکنون در میادین میوه و تره بار مرغ بیش از قیمت مصوب با قیمت پنج هزارو ۳۵۰ تومان به فروش می رسد و در مراکز آزاد و خرده فروشی ها نیز قیمت مصوب اعمال نمی شود و این محصول با نرخی بیش از قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.


“محمد یوسفی”  رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران به نگرانی تولید کنندگان درباره واردات مرغ اشاره کرد و افزود: هم اکنون میزان قابل توجهی مرغ از ترکیه و برزیل وارد شده که عرضه این محصول به بازار می تواند ضربه ای به صنعت تولید مرغ کشور وارد سازد.

وی اظهارداشت: انتظار می رود دستگاه های ذیربط بخش قابل توجهی از مرغ وارداتی را ذخیره سازی کنند و بخش اندکی از آن برای تنظیم قیمت در بازار عرضه شود.

خرده فروش نرخ ۵۲۰۰ تومان را رعایت نمی کنند

رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: براساس مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت کف هر کیلوگرم گوشت مرغ پنج هزارو ۲۰۰ تومان تعیین شده که باید این قیمت در بازار مصرف رعایت شود.

یوسفی تاکید کرد: هم اکنون در میادین میوه و تره بار مرغ بیش از قیمت مصوب با قیمت پنج هزارو ۳۵۰ تومان به فروش می رسد و در مراکز آزاد و خرده فروشی ها نیز قیمت مصوب اعمال نمی شود و این محصول با نرخی بیش از قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.

براساس برخی گزارش ها ، نرخ مرغ در سطح خرده فروشی تا هر کیلوگرم شش هزار تومان نیز عرضه می شود.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باید نظارت مستمر بر مراکز فروش گوشت مرغ وجود داشته باشد تا این محصول با قیمت مصوب به مصرف کنندگان عرضه شود.

این مسئول اظهارداشت: هم اکنون قیمت مرغ زنده در محل مرغداری سه هزارو ۷۰۰ تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

یوسفی افزود: با توجه به هزینه های تمام شده تولید، کشتار و هزینه حمل ونقل باید مرغ با قیمت پنج هزارو ۲۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه شود. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.