دولت متولی تعیین تعرفه خدمات پزشکی

جام جم آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرجع قانونی تصویب تعرفه های پزشکی را دولت و وزارت بهداشت اعلام کرد.

سید حسن امامی رضوی صبح جمعه در حاشیه همایش مدیران علوم پزشکی قطب شمال در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون تعزیرات با افرادی که به صورت غیرقانونی به افزایش تعرفه اقدام کنند، برخورد می کنند.

وی تصویب تعرفه خدمات پزشکی را منوط به تصویب بودجه سالانه دانست و اظهارداشت: این اقدام پس از تصویب بودجه صورت می گیرد تا تعرفه خدمات پزشکی تعیین شود.
 
امامی رضوی افزود: افزایش تعرفه خدمات پزشکی به صورت غیر معمول و متعارف به نفع ارائه کنندگان خدمات پزشکی نیست و مردم بالا نرفتن کیفیت افزایش تعرفه خدمات پزشکی را نخواهند پذیرفت.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به در نظر گرفتن سه هزارو ۱۵۰ میلیارد تومان از مازاد درآمد نفتی به حوزه بهداشت و درمان، گفت: در اواخر سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان در اختیار این وزارت قرار گرفت.
 
وی افزود: در بودجه سال گذشته اعتباری برای حوزه سلامت در نظر گرفته نشده بود و این مبلغ می تواند موجب تحول شگرفی درارائه خدمات درمانی به مردم شود.
 
امامی رضوی هزینه درمانی پرداختی توسط مردم را حدود ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی این هزینه ها باید به  ۳۰ درصد کاهش یابد که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد این موضوع باشیم.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به طرح های «مهرماندگار» در حوزه بهداشت و درمان، اظهارداشت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا تمامی طرح های «مهرماندگار» این حوزه تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.
 
وی افزایش تخت های بیمارستانی را در دولت نهم و دهم را کم نظیر دانست و گفت: طرح های فراوانی در دولت های نهم و دهم به بهره برداری رسیده که ظرفیت تخت های بیمارستانی را افزایش داده است.
 
امامی رضوی اظهارداشت: طرح های این حوزه با روند خوبی در حال ساخت و ساز است و امیدواریم با اختصاص اعتبارات مناسب شاهد بهره برداری این طرح ها در آینده نزدیک باشیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.