دولت مسبب اصلی کپی کاری خودرو است

۰۵خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از میهن صنعت، ابوالقاسم آروند با بیان این مطلب افزود: شرکت ایران خودرو موفق به تولید موتور EF7 که یک موتور ملی است و از عمده استانداردهای روز دنیا برخوردار است، شده اما با توجه به فعالیت چند ده ساله صنعت خودروسازی این امر آنچنان حائز اهمیت نیست.

وی دولت را مسبب اصلی این امر دانست و تصریح کرد: سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران طی سالیان متوالی شریک صنعت خودورسازی بوده است اما این سازمان به جای نوسازی و تولید خودروی تازه تنها به فکر تولید خودرو و مصرف سود حاصل از آن در دیگر بخش ها بوده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: استراتژی و برنامه ریزی صنعت خودروسازی کشور به گونه ای است که تنها به فکر واردات خودرو است و جهت بهبود وضعیت این صنعت و نوسازی در آن هیچ گونه کمکی صورت نمی گیرد.

وی در خصوص راهکارهای بهبود این وضعیت عنوان کرد: صنعت خودروسازی جهت بهبود وضعیت خودرو نیازمند مسئولانی است که با خودرو آشنایی کامل داشته باشند و از سطح تکنولوژی های جهانی آگاهی کامل دارند و همچنین از سواد دانشگاهی و کاربردی کافی برخوردار می باشند.

آروند در پایان  گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، متذکر شد: با وجود مدیران و مسئولان مناسب و اعطای اختیارات کامل به آنها با وجود امکانات موجود در کشور قادر به ساخت خودروهای تازه هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا و ظاهری زیبا خواهیم بود.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.