دولت مصمم به تعامل با مجلس است

روحانی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان (۱):

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
رئیس جمهوربا بیان اینکه دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است ،گفت: دولت در سیاست خارجی در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت، اتحاد و یکپارچگی ما را ملاحظه کنند و در این وحدت و یکپارچگی قوا بیش از همه توجه به دولت و مجلس دوخته شده است.

حسن روحانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شرایط کشور، جامعه و شرایط بین الملل تقاضا می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم و دست به دست هم دهیم و به نخستویت های مورد نظر مجلس، مردم و دولت بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای چهارمین بار است که برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس حاضر می شوم و با تأکید بر اینکه در سه جلسه قبل نکاتی را دربارهٔ اهمیت ورزش و جوانان به عرض رساندم گفت: همانطور که در جلسات قبل به آن اشاره کردم دولت خود را پیکره ای از نظام در کنار مجلس می داند و همه این اعضای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار یکدیگر باید بار سنگین را به دوش بگیرند.

وی افزود: دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد و اینکه نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد بدهند یا ندهند حق قانونی آنها می داند اما در عین حال در کنار همه حقوق قانونی که ما در اختیار داریم و وظایفی که بر دوش داریم و شرایط کشور و منطقه تقاضا می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم و دست به دست هم دهیم و به نخستویت های مورد نظر مجلس، مردم و دولت بپردازیم.

روحانی گفت: دولت در همان روز تحلیف ریاست جمهوری لیست وزرا را تقدیم مجلس کرد تا هیچگونه تأخیری در انجام وظیفه خود نداشته باشد که از این حیث مورد توجه و تحسین رهبری و مردم و خود نمایندگان قرار گرفت و ما امروز به مرز سه ماه از زمان فعالیت دولت رسیده ایم که امیدواریم امروز دولت بعد از سه ماه تکمیل شدن بتوانیم بهتر به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خواست مردم حل مشکلات معیشتی، مسائل اجتماعی، مسئله تورم و اشتغال و مسائل سیاست خارجی و فرهنگی و اجتماعی است افزود: برای حل این مسائل جز همکاری نزدیک دولت و مجلس راه دیگری وجود ندارد و همه باید دست به دست هم دهیم از این مشکلات عبور کنیم و من تردیدی ندارم که با وحدت و یکپارچگی و همدلی مشکلات مردم را حل و فصل خواهیم کرد.

روحانی افزود: دولت در سیاست خارجی در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت، اتحاد و یکپارچگی ما را ملاحظه کنند و در این وحدت و یکپارچگی قوا بیش از همه توجه به دولت و مجلس دوخته شده است البته دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است و من تردیدی ندارم که اراده مجلس هم همکاری است و همانطور که دولت و مجلس دغدغه هایی دارند هدف ها و راهکارهای مشترکی را نیز مدنظر قرار می دهند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.