دولت نهم و دهم به اندازه ۵۰ سال گذشته در حوزه توسعه زیرساخت های ورزشی کشور کار کرده است

به گزارش ایرنا، محمد عباسی عصر روز دوشنبه در همایش بزرگ هیات های ورزشی استان لرستان در خرم آباد، افزود: این حجم از فعالیت ها در راستای تحقق برنامه راهبردی وزارت ورزش و جوانان و شتاب بخشی به روند تامین و توسعه زیرساخت های موردنیاز ورزش کشور و همچنین جبران عقب ماندگی های موجود انجام شده است.

وی اظهار داشت: درهمین راستا دو هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی ورزشی هم اکنون در سطح استان های مختلف کشور درحال اجراست.

عباسی افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که اعتبارات به صورت سالیانه و براساس پیشرفت کار به پروژه ها تزریق می شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تقویت ورزش قهرمانی بخش دیگری از فعالیت های وزارتخانه است، گفت: قهرمانان ملی کشور بخشی از هویت و عزت جامعه محسوب می شوند و باید برای موفقیت و تقویت توانمندی آنها در عرصه های ورزشی تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ سازی و توجه به مبانی معنوی یکی از اولویت های اصلی کشور در حوزه های مختلف است و برهمین اساس در عرصه فعالیت های ورزشی نیز تقویت روحیه ایمان، امید، خودباوری و منش های پهلوانی بسیار مهم و قابل توجه است.

عباسی در خصوص ورزش لرستان نیز گفت: براساس آمارهای موجود تنها سه درصد از مردم این استان به صورت سازمان دهی شده به فعالیت های ورزشی مشغول هستند که این رقم قابل قبول نیست و باید برای افزایش آن برنامه ریزی جدی کرد.

وی اجرای طرح پیکرسنجی ورزش در استان لرستان را حرکتی بسیار موفق دانست و افزود: باید روند اجرای این طرح در سطح پایگاههای استعدادیابی ورزشی استان همچنان ادامه یاید.

۷۲۷۳/۱۶۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۴۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.