دولت نهم و دهم سمبل ساده زیستی هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈجواد قناعتˈ یکشنبه شب درآیین جشن ثبت جهانی برج قابوس شهر گنبدکاووس که باحضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: درکنار ساده زیستی، کار وسیع عمرانی از ویژگی های دیگر این دولت می باشد که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می باشد.

وی افزود: به برکت دولت نهم و دهم اقدامات عمرانی زیادی در اقصی نقاط کشور و نیز استان گلستان انجام شده است که نسبت به دولت های قبلی کم سابقه است.

قناعت اضافه کرد: در بحث فضاهای ورزشی، سرانه هر شهروند گلستانی قبل از دولت نهم فقط ۲دهم مترمربع بوده است اما اکنون به یک متر مربع و دربرخی شهرها به بیش از یک متر مربع افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دربحث گازرسانی به روستاها نیز قبل از دولت نهم فقط ۱۸۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بود اما اکنون ۶۳۳ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند که همه به برکت کار و تلاش دولت نهم و دهم بوده است.

استاندار گلستان همچنین از وجود ۲۱ سد در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد سد، هم اکنون ۱۳ سد درحال بهره برداری، ۲ سد درحال احداث، ۲ سد درمرحله آغاز عملیات اجرایی وبقیه نیز دردست مطالعه می باشد ضمن اینکه ۵۰ درصد از این سدها در دولت نهم و دهم احداث شده است.

قناعت همچنین از وجود ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی دراستان گلستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۰۷ اثر ثبت ملی شده است و ۱۵ اثر دیگر نیز در مراحل ثبت ملی قرار دارند.

وی همچنین بااشاره به ثبت جهانی برج قابوس بعنوان شاهکار معماری اسلامی در اجلاس یونسکو، گفت: ثبت این اثر تاریخی دراجلاس یونسکو همچون جنگ و نبرد بود که موفق شدیم با ادله مورد نیاز یونسکو، این اثر را ثبت نماییم.

دراین آیین ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی استان گلستان، نمایندگان این استان درمجلس شورای اسلامی، برخی مدیران کل و مسوولان شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.

/۷۴۷۹/۶۰۰/۵۷۹

تمام

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.