دولت هاوانا :هیات دیپلماتیک آمریکا در کوبا اقدامات خرابکارانه انجام می‌دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

در شرایطی که تنها چند روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، دولت هاوانا،هیات دیپلماتیک آمریکا در کوبا را به انجام اقدامات خرابکارانه و تلاش برای تضعیف دولت رائول کاسترو متهم نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه کوبا، اعلام نمود، آمریکایی‌ها به طور غیرقانونی کلاس‌هایی را در بخش منافع آمریکا برگزار می‌کنند.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است: ما از طریق قانونی از همهیت ارضی کوبا دفاع می‌کنیم.

این در حالی است که مقام‌های آمریکا اعلام نموده‌اند که هیچ اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهند و تنها از آزادی بیان و فعالیت‌های فرهنگی حمایت می‌کنند.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات گفت: بخش حافظ منافع آمریکا در هاوانا که به جای سفارت آمریکا در این کشور فعالیت دارد، مرتبا کلاس‌هایی را برای آموزش اینترنت برگزار می‌کند. ما کامپیوترهایی را در اختیار مردم قرار داده‌ایم تا استفاده نمایند. ما به آنها نحوه کار با اینترنت را آموزش می‌دهیم.

این مقام آمریکایی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: واضح است که اگر دولت کوبا دسترسی به اینترنت را محدود نکند و به مردم کشورش فناوری‌های تازه را آموزش دهد، چنین کلاس‌هایی برگزار نمی‌شود.

با این حال دولت کوبا، هیات دیپلماتیک آمریکا را به اقدامات غیرقانونی دیگر متهم نمود.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام نمود: بخش حافظ منافع آمریکا در هاوانا به پایگاهی برای اقدامات خرابکارانه علیه دولت رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا تبدیل شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که آمریکا تلاش دارد تا مردم را به مخالفان داخلی حکومت کوبا تبدیل کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.