دولت های راستگرای اروپا کسری بودجه بیشتری دارند یا چپها؟/اینفوگرافیک

نتایج انتخابات در فرانسه و یونان نگرانی های زیادی را برای آینده اروپا و وحدت این نهاد که زمانی بهترین الگوی همگرایی منطقه ای بود، ایجاد کرده است. فرانسویها نیز همانند یونانی ها، با انتخاب خود، به برنامه های ریاضتی اروپا “نه” گفتند و رییس جمهور سوسیالیست را برای آینده کشور برگزیدند. آیندۀ اروپا تا حد زیادی به توافقات اولاند و مرکل بستگی خواهد داشت.

زوج آلمانی-فرانسوی یا همان مرکوزی که به موتور اتحادیه اروپا معروف بودند، در خصوص بسیاری از موضوعات با یکدیگر توافق نظر داشتند. حال با روی کارآمدن یک رییس جمهور سوسیالیست که بیش از همه منافع ملی را در چهارچوب مرزهای کشورش می بیند، این نگرانی وجود دارد که چندان با برنامه های اروپا سازگاری نداشته باشد. اولاند سوسیالیست در حالی قدرت را از سارکوزی راستگرا تحویل می گیرد که اروپا در حال حاضر در دست دولتهای راستگراست. اولاند هنوز مواضع خود پیرامون بستۀ ثبات اروپا اعلام نکرده و رهبران اروپایی بی صبرانه منتظر علنی شدن نظرات وی هستند.

در نقشۀ ذیل وضعیت کسر بودجۀ دولتها به میزان تولید ناخالص داخلی و همچنین تعداد و وضعیت دولتهای راست و چپ به تصویر کشیده شده است.

فیگارو/ ۸ می ۲۰۱۲
ترجمه: زهرا خدایی

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.