دولت هرچه سریعتر به تعهد قانونی خود عمل کند

۱۷م آذر ،

پور‌ابراهیمی با یادآوری اتمام فرصت دولت در ارائه بودجه سنتواتی کشور به مجلس:

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با یادآوری اتمام فرصت دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه سنواتی کشور به مجلس، گفت: دولت هرچه سریعتر به تعهد قانونی خود عمل کند.

 محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتمام فرصت قانونی دولت در ارائه لایحه بودجه سنواتی کل کشور به مجلس، گفت: دولت موظف است با رعایت قانون، حداکثر تا ۱۵ آذرماه هر سال بودجه سنواتی کشور را تقدیم مجلس کند ولی متاسفانه دولت فعلی بدعت‌هایی را در حوزه اجرایی ایجاد کرده که یک نمونه از این بدعت‌ها تاخیر در ارائه به موقع لایحه بودجه مجلس است.

وی در ادامه با اظهار امیدواری در ارائه هرچه زودتر این لایحه به مجلس، افزود: مسلما دیرکرد در ارائه لایحه بودجه هم دولت را از لحاظ پیگیری بودجه‌ای خود دچار مشکل می‌کند و هم مجلس را در شرایط خاص قرار می‌دهد، چرا که مجلس باید زمان کافی را برای بررسی کارشناسانه بودجه در اختیار داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در سال جاری شرایط متفاوتی از سنوات قبل در بحث بودجه داریم، اظهار داشت: در بودجه سنوات قبل تلاش می‌شد بحث کاهش درآمدهای ارزی از محل فروش نفت خام مدنظر قرار گیرد که عمدتا این اتفاق به دلیل وابستگی کشور به بودجه نفت کمتر اتفاق افتاد و درصد وابستگی بودجه به نفت کمتر از آنی بود که در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه تصریح کرد: با اتفاقاتی که در سال جاری در حوزه تحریم‌ها افتاده و شرایط خاصی را برای کشور رقم زده، کاهش میزان حجمی فروش نفت خام و  همچنین نقل و انتقالات وجوه، شرایطی را فراهم آورده که قطعا دولت باید این شرایط را در بودجه لحاظ کند.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده باید به شکل ویژه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شود، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است زمان بیشتری نسبت به بررسی بودجه سنوات قبل در نظر گرفته شود، لذا انتظار ما این است که دولت هرچه سریعتر به تعهد خود نسبت به ارائه به موقع لایحه بودجه اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه علی‌رغم اتمام فرصت قانونی دولت، انتظارمان این است که لایحه بودجه سنواتی کشور هرچه سریعتر به مجلس تقدیم شود، اظهار داشت: فرصت بیشتر این امکان را به نمایندگان  می‌دهد که همراهی و پیگیری مستمر و متقابل موضوعات بین دولت و مجلس به وجود آید، تا ان‌شا‌ءالله یک لایحه‌ای را برای سال آینده تصویب کنیم که هم قابلیت اجرایی داشته باشد و هم موضوعات مختلف را در بر بگیرد.

گفتنی است؛ طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سنواتی کشور حداکثر تا ۱۵ آذر‌ماه هر سال تقدیم مجلس کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.