دولت هرچه سریعتر لایحه اصلاح نظام بانکداری را تقدیم مجلس کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

موسوی‌لارگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم اصلاح نظام بانکداری کشور در سال جدید تاکید کرد و گفت: یکی از پارامترها و شاخص‌های طرح تحول اقتصادی، اصلاح نظام بانکداری است لذا لازم است دولت هرچه سریعتر لایحه اصلاح نظام بانکداری را تقدیم مجلس کند.

سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از پارامترها و شاخص‌های طرح تحول اقتصادی، اصلاح نظام بانکداری است، گفت: قانون بانکداری کشور نیازمند بازنگری جدی است چرا که برخی امور بانک‌ها اشکال شرعی داشته و به دور از بانکداری اسلامی است.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعلام سود قطعی توسط بانک حکم ربا را دارد، تصریح کرد: سود و زیان هیچ شرکتی به طور قطع به یقین مشخص نیست و ممکن است در یک سال از عمر فعالیت خود ۱۰ درصد سود و در سال بعد ۳۰ درصد سود کند. 

موسوی لارگانی با انتقاد از بانک‌هایی که در هنگام عقد قرارداد نرخ سود را مشخص می‌کنند، گفت: باتوجه به اینکه برخی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود را مشخص می کنند، این اشکال پیش می‌آید که از کجا معلوم که این شرکت و این سرمایه‌گذار دقیقا به همان اندازه سوددهی داشته باشد، لذا سرمایه‌گذاران ما در حال حاضر رغبت به سرمایه‌گذاری در امور سرمایه‌گذاری ندارند،چراکه می‌بینند اگر پولشان را در بانک بگذارند سود بیشتری می‌گیرند، که این یکی از اشکالات نظام بانکداری کنونی است. 

وی با بیان اینکه قانون فعلی بانکداری کشور خالی از اشکال نیست ، تصریح کرد: بازنگری در قوانین بانکداری باید در طرح تحول اقتصادی لحاظ شود، لذا لایحه نظام بانکداری باید زودتر از جانب دولت به مجلس ارسال شود، در غیر این صورت مجلس خود طرحی را برای اصلاح نظام بانکداری تهیه خواهد کرد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.