دولت هر زمان آمادگی داشته باشد، مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کند

دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها

فرزین گفت:زمان اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها در قانون بودجه امسال قید نشده است ، بنابراین دولت هر زمان آمادگی لازم را داشته باشد ، ‌این مرحله را شروع می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، محمد رضا فرزین، دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت هنگام بررسی بودجه برنامه مشخصی را در مورد هدفمندکردن یارانه ها به مجلس شورای اسلامی ارایه داده بود که این برنامه در مجلس تغییر یافت و مصوبه مجلس در خصوص هدفمندی یارانه با آنچه دولت پیشنهاد کرده بود تفاوت زیادی دارد .

وی افزود: طبیعی است که دولت باید نخست کار کارشناسی روی مصوبه مجلس انجام دهد و خود را برای اجرای این مصوبه آماده کند و این موضوع نیاز به زمان دارد .

وی تاکید کرد که قابل برداشت شدن ۲۸ هزار تومان یارانه (به ازای هر نفر) ارتباطی به شروع مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها ندارد.

فرزین دلیل افزایش قیمت نان در کشور را افزایش قیمت تضمینی گندم عنوان کرد و گفت: شرکت بازرگانی دولتی که گندم را از کشاورزان می خرد و به کارخانه های آردسازی می فروشد ،‌برای حمایت از تولید گندم امسال قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داد.

وی افزود: ‌اگر قیمت تضمینی گندم را افزایش نمی دادیم ،‌ این موضوع در تولید گندم تاثیر منفی می گذاشت ،از سوی دیگر قیمت جو افزایش پیدا کرده بود و در برخی موارد مصرف جو ، ‌از گندم استفاده می شد.

دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها گفت:‌ دولت دو راه بیشتر نداشت یا باید به شرکت بازرگانی دولتی یارانه می داد تا بتواند گندم را از کشاورزان گران بخرد و ارزان بفروشد ؛ یا اینکه افزایش قیمت گندم را به قیمت نان منتقل کند و بابت افزایش قیمت نان ، به مردم یارانه بدهد.

فرزین گفت:در نهایت با توافق مجلس ،‌ دولت راه حل دوم را برگزید و همزمان با گران کردن نان ،‌یارانه نان را مستقیم به مردم پرداخت .

وی در مورد افرادی که ۲۸ هزار تومان به حساب آنها واریز نشده است ،‌گفت: یک فرآیندی در خصوص افراد حذف شده در سازمان هدفمندی در حال پیگیری است ،‌ در این فرآیند پس از رسیدگی به تقاضاهای عدم انصراف ، افراد نهایی مشخص خواهند شد .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.