دولت و رسانه ها به وحدت بیندیشند

جام جم آنلاین: در بیانیه جامعه روحانیت مبارز تهران آمده است: دولت، صدا و سیما، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون باید با پرهیز از دامن زدن به اختلافات و با در نظر آوردن گوهر مشترک “انقلاب و اسلام” به وحدت بیندیشند.

جامعه روحانیت مبارز به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

سلام بر ماهی که ماه‌ها بر آن فخر نفروشند و سرفرازی نکنند، ماه یقین؛ ماه کتاب مبین، سلام بر رمضان، بشارت باد بر مؤمنانی که بار دیگر به بزم ربانی رمضان، بار می‌یابند و با عبور پیروزمندانه از گذرگاه «جوع» و «صبر» به وادی «خشوع» می‌رسند و از باده امتحان الهی، مست حضور می‌شوند.

«واستعینوا بالصبر و الصلوه و انها لکبیره الا علی الخاشعین». تعالیم ارجمند خاندان پیامبر(ص) به ما آموخته است که روزه فقط پرهیز ظاهری نیست، بلکه نماد و نمونه «صبر» است که خود از مراتب گرانسنگ توحید و نشان «ثبات قدم» است که مؤمنان راستین، همواره آن را از خداوند سبحان می‌طلبند. «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا».

آن که با این آگاهی به پیشواز رمضان می‌رود، روزه را آئین «صبر جمیل» می‌‌داند آن که با این آگاهی به پیشواز ماه رمضان می‌رود روزه آ‌ئین “صبر جمیل”‌می‌بیند و با فرا رفتن از خود امت را پاس می‌دارد و به حیات طیبه می‌اندیشد. مفاهیمی چون قناعت، پرهیز از اسراف، برآورده حاجت نیازمندان و دیگر ابعاد اجتماعی اسلام عزیز همه و همه در ماه نزول وحی، معنای حقیقی خود را باز می‌یابند. چنانکه امیر مومنان (ع) در روایتی گرانقدر حیات طیبه را به قناعت تفسیر فرموده‌اند.

در شرایط کنونی کشور بزرگداشت ماه رمضان و پاسداشت جایگاه معنوی آن بیش از پیش، در گرو رفتار درست در همه عرصه‌های زندگی، از جمله عرصه اقتصادی است؛ در این مسیر دولت و دولتمردان خدوم بی‌تردید می‌توانند الگو و پیشقدم باشند. دستگاه عظیم اجرایی و اداری ما با کناره گیری قاطعانه از هزینه‌های بی‌مورد و نیز با صرفه جویی مدبرانه در هزینه‌های بایسته و لازم به آرمان‌ نهایی نظام اسلامی که همانا شکوفایی فضای سالم اقتصادی است دست خواهد یافت.

در این صورت این مهم حتی در کوتاه مدت نیز به دست خواهد آمد و چشم انداز زندگی سالم را پیش چشم شهروندان جامعه اسلامی و ایرانی آشکار خواهد کرد.

به جز دولت صدا و سیما، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون نیز باید با پرهیز از دامن زدن به اختلافات و با در نظر آوردن گوهر مشترک “انقلاب و اسلام” به وحدت بیندیشند. این همنوایی دولت و رسانه اینک که در آستانه ماه قدر و قرآن قرار گرفته‌ایم،‌ پیام قدسیت و معنویت رمضان را آشکارتر می‌کند.

جنگ روانی بدخواهان خارجی و داخلی نظام که اکنون خود را در قامت تحریم‌ها نمایانده است. در سایه همین وحدت و همنوایی چون همیشه به شکست می‌انجامد و بشارت پیروزی و رستگاری برای صابران به ارمغان می‌آورد.

در طلیعه ماه التجا و رجا، ‌نام و یاد امام راحل عظیم‌الشان را گرامی می‌داریم و برای او رحمت واسعه الهی را آرزو می‌کنیم خداوند به یمن شرافت این ماه دوستداران ولایت را در پناه لطف و حمایت خود بگیر و رهبر معظم انقلاب و مدیران خدمتگزار نظام اسلامی را توفیق عنایت کن.

مردمان نیک نهاد این سرزمین را خیر و عافیت دنیا و آخرت عطا فرما. اسلام و مسلمانان را یاری کن و برای امت اسلامی سرافرازی و عزت مقدر فرما. آمین یا رب العالمین.(فارس)

محمدرضا مهدوی کنی

دبیر کل جامعه روحانیت و مبارز


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.